המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו בחודש אוגוסט ב-0.6%, הקצב הגבוה ביותר מזה 4 חודשים, כך עולה מנתונים שפרסם היום (ו') הממשל. בשוק ציפו לעלייה של כ-0.3% ומדובר בשיפור לעומת החודש הקודם אז המכירות עלו בשיעור של 0.3%.
לפי הנתונים, המכירות של הקמעונאיות צמחו ב-11 מתוך 13 קטגוריות מרכזיות, בהובלת מכירות הרכב וחומרי הבניין.
כלכלנים מציינים כי הגאות בשוק המניות לצד השיפור בנתוני התעסוקה וירידה מתמשכת במחירי המוצרים והדלק, הובילו את הצרכנים האמריקאים לפתוח את הארנקים. נזכיר כי לצריכה הפרטית חשיבות גדולה עבור ארה"ב מאחר והיא מהווה 70% מהכלכלה.
"המומנטום במכירות הוא חיובי", מציין מילאן מולריין, סגן מנהל חטיבת המחקר בחברת TD Securities. "המשמעות של עלייה בביטחון ובתעסוקה היא עלייה בצריכה הפרטית", לדבריו.
באותה שעה פורסמו מחירי היבוא לאוגוסט, שיירדו בשיעור של 0.9% בעוד הצפי בשוק עמד על ירידה של עד כ-0.8%.
ב-16:55 (שעון מקומי) פורסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש ספטמבר, שרשם קריאה ראשונית של 84.6 נקודות, הרמה הגבוהה ביותר מא יולי 2013. אנליסטים בשוק ציפו לקריאה מתונה יותר של 83.8 נקודות, לאחר שהקריאה הסופית של חודש אוגוסט עמדה על 82.5 נקודות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.