הנפקת עליבאבא צוברת תאוצה ומתחממת, וכך גם הביקושים למניותיה של החברה. אתמול עליבאבא העלתה את טווח המחיר בהנפקה ל-66-68 דולר למניה לעומת טווח קודם של 60-66 דולר למניה.
על פי הדיווח ל-SEC החברה לא העלתה גם את כמות המניות שהיא מתכננת להנפיק ב-IPO.
בעלת המניות הבולטת ביותר של עליבאבא היא חברת יאהו שמחזיקה ביותר מ-22% מהחברה. מייסד ויו"ר החברה הוא ג'ק מא ולצידו סגן היו"ר - ג'ו צאי; שניהם, והחברה, מתכננים למכור 320 מיליון מניות ולגרוף הון בהנפקה של כ-21.8 מיליארד דולר.
עליבאבא התחילה ברוד-שואו ב-8 בספטמבר בוול סטריט ומנהליה יגיעו - לפי סוכנות בלומברג - עד סן פרנסיסקו בניסיון למשוך משקיעים. התמחור הסופי של ההנפקה מתוכנן ל-18 בספטמבר ומניות החברה אמורות להתחיל להסחר ביום שישי הקרוב, 19 בספטמבר.
עליבאבא, נזכיר, אחראית על כ-80% מהמכירות המקוונות של המוצרים הקמעונאיים בסין. לקראת ההנפקה המדוברת, עליבאבא דיווחה כי הכנסותיה צמחו ברבעון השני ב-46% והרווח הנקי כמעט ושילש את עצמו. שימוש גובר באינטרנט ושיפור במצבו של מעמד הביניים בסין סייעו לחברה לייצר מכירות עצומות ששווי המוצרים שלהן האמיר ל-296 מיליארד דולר ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, פי 4 משווי המוצרים שנמכרו ב-EBAY בתקופה זו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.