גידול של 0.7% בלבד נרשם בענף הפרסום במהלך הרבעון השני של השנה. ההוצאה ברבעון הסתכמה ב-35.6 מיליארד דולר, אך מדובר בנתון מאכזב, שכן ברבעון הראשון נרשם גידול גבוה יותר. בשורה התחתונה, במחצית הראשונה של השנה נרשם גידול של 3% בהיקף הוצאות הפרסום.
ג'ון סלואן, חוקר בכיר בקנטר מדיה, שפרסמה את הנתונים, אומר כי ההאטה ברבעון השני נובעת מכך שתקציבים רבים הופנו ברבעון הראשון לפרסום במהלך משחקי החורף האולימפיים, וברבעון השני התרוקנו תקציבי הפרסום. מבדיקה של המפרסמים הבולטים במהלך המשחקים עולה כי מדובר בירידה של 4% בפרסום ברבעון השני.
מפילוח אמצעי המדיה עולה כי דווקא בטלוויזיה נרשם גידול של 5%. לדברי עורכי המחקר, העלייה נרשמה עקב אירועי ספורט גדולים שמשכו את המפרסמים - המונדיאל בברזיל ושלבי הגמר של טורניר כדורסל המכללות.
הפרסום באינטרנט ממשיך לצמוח וגדל ב-6.2% במהלך הרבעון. לעומת זאת, הפרסום בפרינט ממשיך לרדת. למרות עלייה בפרסום בקרב 100 המפרסמים הגדולים בעיתונות, העיתונים הגדולים ירדו ב-16%, המקומיים ב-10%, והמגזינים ב-5.2%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.