הטיפ היומי: אג"ח של חברה צומחת בתשואה של יותר מ-4%

סוכנות הדירוג S&P מדגישה את עצמת הקבוצה וצופה גידול של 30%-40% במכירותיה בשנתיים הקרובות

חברת Greenland Holding Group  / צילום: בלומברג
חברת Greenland Holding Group / צילום: בלומברג

קבוצת Greenland Holding Group עוסקת בייזום, פיתוח וניהול נדל"ן. החברה היא חברת הנדל"ן היזמי השנייה בגודלה בסין והיא פעילה גם במדינות אחרות. הקבוצה ממשיכה לפתח גם את אחיזתה במגזרי האנרגיה, התשתיות והפיננסים.

קבוצת Greenland נשלטת ע"י ממשלת שנחאי, שמקנה לה עדיפות בפיתוח פרויקטים ממשלתיים וגישה למימון זול.

באחרונה השלימה הקבוצה את רכישת השליטה ב-Hong Kong Greenland Holdings (60%), הנסחרת בכחצי מיליארד דולר. השליטה בה מקנה פלטפורמת מימון וחשיפה למשקיעים גלובליים.

ב-2013 רשמה הקבוצה הכנסות של כ-54 מיליארד דולר, צמיחה של כ-33%, וייצרה רווח תפעולי של 4.6 מיליארד דולר.

סוכנות הדירוג Fitch משבחת את הפעילות העסקית של הקבוצה. גודלה העצום והפיזור הגיאוגרפי הנרחב, מעניקים לה יתרונות בהיבטי תפעול, מימון ועלויות ובהורדת סיכוני תנודתיות בשוק המקומי.

סוכנות הדירוג S&P מדגישה את עצמת הקבוצה וצופה גידול של 30%-40% במכירותיה בשנתיים הקרובות, במקביל להורדת המינוף ושיפור בתזרימי המזומנים.

הסוכנויות מציינות שהאיתנות הפיננסית חלשה מעט משל המתחרות, בעיקר בשל המינוף הגבוה יחסית. יחס החוב לרווח התפעולי הנקי עמד בסוף 2013 על כ-4.5, אך צפוי לרדת ל-4 ב-2014. בסוף 2013 היו לחברה מזומנים בסך כ-4.5 מיליארד דולר מול סך החוב של כ-4 מיליארד דולר.

לחברה-האם (Greenland Holding Group) ולחברה-הבת (Greenland Hong Kong Holding) יש שתי סדרות אג"ח סחירות דולריות, כל אחת. בחברה-האם האג"ח ל-2019 בתשואה 4.55% והאג"ח ל-2024 - ב-6.15%. בחברה-הבת האג"ח ל-2016 ב-4.15% והאג"ח ל-2017 ב-4.5%.

אג"ח החברה-האם מדורגות BBB/Baa3/BBB ואג"ח החברה-הבת - BB /Ba1/BBB-. לפי נתוני החברה-הבת, היא אמורה הייתה להיות מדורגת נמוך יותר מאשר דירוגה בפועל, אך סוכנויות הדירוג מציינות שהיא נכס אסטרטגי עבור החברה-האם. רמת הדירוג שלה נמוכה משל החברה-האם, שכן אין ערבות לחובות החברה-הבת.

הסיכון העיקרי נובע מהפרופיל הפיננסי, היות שהקבוצה ממונפת יותר מהמתחרות.

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם