אפליקציית "חוליו", שהושקה באוגוסט 2012, הפכה מהר מאוד לאפליקציית חובה אצל רבים מהישראלים. האפליקציה, המאפשרת לצרכנים ספונטניים במיוחד הזמנת כרטיסי טיסה ברגע האחרון במחירים נמוכים עד מגוחכים, הוקמה על-ידי היזמים גיורא מנדל ודדי רשתי, וכעבור חודשים ספורים נכנסה אליה כשותפה קבוצת גוליבר, כך שכעת היא בבעלות משותפת. הנתונים הכספיים בעסקאות לא נחשפו.
למרות המחירים המאוד נמוכים ולמרות מספר המשתמשים הגבוה (למעלה מ-665 אלף איש הורידו את האפליקציה, 300 אלף מתוכם מאשרים קבלת הודעות "פוש") - רק מעטים יכולים באמת לנצל את העסקאות האטרקטיביות שמציעה האפליקציה כמה פעמים ביום.
בראיון לתוכנית "ברקוד" בגלובס TV מסביר מנדל את סוד ההצלחה: "'חוליו' זו פנטזיה שחלק יכולים לממש, אבל כולם רוצים להסתכל ולראות מה אחרים עושים. הקונספט מייצר הרבה מאוד הורדות וכניסות ביום. אתה אומר: 'אם לא היו לי עכשיו ילדים, ולא הייתי צריך להוציא מהגן, ולא היה לי משרד או בוס שיושב לי על הראש ולא מילואים - הייתי טס לפראג ב-99 אירו".
- אילו פערי מחירים יש בין הטיסות שאתם מציעים לטיסות הרגילות?
"הפערים נעים בין 10% ל-70% במקרים של יעדים שבהם המחיר גם כך מאוד נמוך. 70% זה הפער המרבי שאפשר להגיע אליו בטיסות. לדוגמה, טיסה שנמכרת היום לורונה ב-150 אירו ויוצאת מחר ב-4.50 בבוקר, עולה בהזמנה רגילה 300 אירו".
- אז איך זה עובד?
"'חוליו' נורא מתאימה לישראלים, כי כשאתה טס ומרגיש כאילו 'דפקת את המערכת', אתה מספר לכל מי שאתה מכיר. אנחנו רק הפצנו את המוצר הזה, ומכאן הוא מדבר בעד עצמו. אנחנו עוד מעט עוברים רף של 30 אלף הזמנות. בעונה החמה יש מאות הזמנות ביום, ומחוץ לעונה יש עשרות הזמנות ביום".
- למה למעשה אין לכם אתר?
"האתר אינפורמטיבי בלבד. רכישה בשנייה האחרונה לא מתאימה לאינטרנט, אלא למשהו דינמי: ללפטופ אתה צריך להיכנס במיוחד, אפליקציית סלולר פשוט רועדת לך בכיס ואומרת 'הלו, יש טיסה ב-99 אירו'".
- באמת יש הרבה אנשים שמסוגלים לארוז תוך כמה שעות ולטוס?
"לצערי לא מספיק. אם היו הרבה מאוד, הייתי נוסע בפרארי, ואני נוהג ביונדאי i35, אבל זה בסדר. יש היום מעל 650 אלף הורדות, אני לא צריך ש-650 אלף איש יזמינו, אין לי גם סחורה לזה. אני צריך שיזמינו לטיסה ספציפית 6, ועוד 20 לטיסה אחרת, ועוד 100 לטיסה אחרת, ועוד 50 לטיסה אחרת, פה מדובר בחוק המספרים הגדולים. מתוך 600 אלף איש, מספיק שזה יתאים ל-100 מהם - וזה מתאים, כי זה הרבה פחות מפרומיל".
- לאן אנחנו הכי אוהבים לטוס בשנייה האחרונה?
"היעדים המועדפים הם הקרובים, כי נוח לטוס אליהם בשנייה האחרונה: רודוס, כרתים, יוון, מזרח אירופה, מערב אירופה. כשאנחנו מעלים טיסות לבנגקוק ולניו-יורק, אנחנו נותנים טווח של שבוע עד שהטיסה יוצאת, ולא יום אחרון, כי זה יעד שבו פרק זמן של שבוע לפני הוא כמו השנייה האחרונה".
- מה קורה למי שמזמין ובסוף לא יכול לטוס?
"אנחנו מאוד משתדלים, אבל קשה לעזור, כי מבחינת חברת התעופה וההסכמים איתה אין החזר על 24 שעות אחרונות. גם החוק הוא לצד 'חוליו' ולא לצד הלקוח, ואנחנו מבהירים את זה היטב. אנחנו מדברים על השעות האחרונות שלפני הטיסה, ומספיק פקק בכביש אחד כדי לדפוק לך את החופשה. אנחנו משתדלים שזה יקרה פחות, אנחנו מסירים את הטיסה מהאפליקציה שעתיים-שעתיים וחצי לפני המראה. בכל מקרה, בלי לזלזל בשום שקל, אבל לפחות כאן הנזק אינו גדול".
- מה עוד אתם מציעים?
"אנחנו משתדלים שיהיו עוד שירותים, אבל שכל שירות שייכנס יהיה ייחודי ל'חוליו'. למשל, טיסות בארץ. המחירים לאילת כבר נמוכים, כך שאי-אפשר לרדת מתחת ל-89 שקל לכרטיס. אנחנו מציעים מוצר ייחודי - פיצול טיסות. אצלנו לקוח יכול להזמין טיסה הלוך בחברה אחת - וטיסה חזור בחברה אחרת".
- ומה אתם צופים לעתיד?
"אנחנו מסתכלים אל מעבר לים, אבל רק בשלב שיהיה לנו מוצר שעובד באופן מוכח מעל לכל ספק. אנחנו מאוד קרובים לזה. יש התעניינות, ואנחנו נפגשים עם הרבה אנשים. מעבר לזה, אנחנו מתכוונים להוסיף עוד מוצרים ייחודיים ל'חוליו', שלא יהיו במקום אחר, גם מוצרים של השנייה האחרונה שיפתיעו מאוד את השוק".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.