המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים; כיל טיפסה בכ-2%

מכירות הבתים החדשים בארה"ב עלו באוגוסט לרמתן הגבוהה ביותר זה שש שנים - למעלה מ-500,000 בקצב שנתי - לעומת תחזיות של 430 אלף יחידות

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, בתגובה לפרסום נתון מכירות הבתים החדשים, שזינק לרמה הגבוהה ביותר זה שש שש שנים. יום המסחר בבורסות אירופה ננעל אף הוא בעליות, למרות פרסום נתון מאקרו שלילי בגרמניה.

בגרמניה פורסמו היום תוצאות סקר ה-IFO, העוקב אחר הסנטימנט בקרב מנהלים בכירים בחברות הגדולות. מדד ה-IFO ירד בספטמבר לרמתו הנמוכה ביותר ב-17 החודשים האחרונים, 104.7 נקודות לעומת 106.3 נקודות באוגוסט. כלכלנים ציפו ל-105.8 נקודות.

שלמה קופר, אנליסט בכיר במגמות, מציין כי "ישנה הרבה חשיבה שלילית על סין, אירופה ואוקראינה וחששות בנוגע למזרח התיכון שם הדברים עוד יכולים להתדרדר. ע"פ החישוב שלנו השוק נסחר בתמחור יתר של 4% בשבוע שעבר. המשקיעים נועלים רווחים ומורידים סיכון מהשולחן לקראת עונת הדוחות לרבעון השלישי שתחל בעוד שבועיים. תיקון מחירים הוא אירוע חיובי ברמות אלו וירידה של 6 עד 8 אחוזים בהחלט תהיה מבורכת ותתן אפשרות למחירי המניות להתרענן".

"מדד הראסל 2000 של המניות הקטנות גם מתח את הירידות ליומם ה-3 עם ירידה של 0.9%. כעת המדד רושם ירידה מצטברת של 3.9% מתחילת השנה. יתר על כן המנתחים הטכניים מודאגים מאירוע טכני במסגרתו ממוצע נע ל-50 יום חותך כלפי מטה את הממוצע נע הארוך ל-200 יום. אירוע הידוע בשמו "חיתוך המוות", שעשוי לאותת לחלק מהמשקיעים כי שוק דובי מתקרב", אומר קופר.

בתחום המאקרו בארה"ב, היום פורסמו כאמור נתוני מכירות הבתים החדשים, שזינקו באוגוסט ב-18% ל-504,000 בקצב שנתי, הרמה הגבוהה ביותר מאז מאי 2008. ממוצע התחזיות עמד על רמה של 430,000. העלייה החודשית הייתה הגבוהה ביותר מאז ינואר 1992.

כיל וסייברארק מצטרפות ל-NYSE

מניית עליבאבא (סימול: BABA) המשיכה לרשום ירידות אתמול לאחר שזינקה בכ-38% ביום המסחר הראשון שלה ביום שישי.

אפל עלתה אתמול בניגוד למגמה, לאחר שדיווחה על מכירת מעל ל-10 מיליון מכשירי אייפון 6 ואייפון 6 פלוס בסוף השבוע האחרון, הימים הראשונים ליציאת המכשירים לשוק.

מניית סייבר ארק החלה להסחר היום תחת הסימול CYBR.

גם כימיקלים לישראל החלה להיסחר היום תחת הסימול ICL, וסיימה את יום המסחר בעלייה של כ-2%. במסגרת הצעת המכר והעסקה הפיננסית נמכרו על ידי החברה לישראל והגופים הפיננסיים סך הכל כ-60.2 מיליון מניות כיל, במחיר של כ-7 דולר למניית כיל.