אפל צנחה ב-3.8% והובילה את וול סטריט לירידות חדות

העלייה במספר תובעי האבטלה הייתה נמוכה ב-1,000 מהתחזיות, אך הזמנות מוצרים בני-קיימא צללו באוגוסט ב-18.2% ■ הדולר בשיא של שנתיים מול האירו ושיא של 4 שנים מול הין היפני

וול סטריט    / צלם: בלומברג
וול סטריט / צלם: בלומברג

המסחר בבורסת ניו יורק ננעל בירידות החדות ביותר זה חודשיים. אפל צללה ב-3.8% והובילה את הירידות. זאת לאחר נעילה שלילית בבורסות אירופה ונעילה מעורבת בבורסות אסיה. הסוחרים הגיבו למספר נתוני מאקרו שהתפרסמו היום.

אתמול ננעל המסחר בעליות שערים ברקע לפרסום נתון מכירות הבתים החדשים, שזינק לשיא של 6 שנים. גם באירופה הסתיים המסחר בעליות לאחר שנגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי שיגר מסר ברור לשווקים לפיו הבנק ישמור על מדיניות ההקלה המוניטארית עד אשר יושג יעד אינפלציה של 2%. היום דראגי חזר על המסר הזה ואמר כי הבנק מוכן לנקוט בצעדים נוספים במטרה לעודד את הצמיחה.

הנתונים הכלכליים החזקים בארה"ב לצד אמירותיו של דראגי שלחו את הדולר לעלות בחדות מול המטבעות המרכזיים בעולם. המטבע האמריקאי התחזק לשיא של כשנתיים מול האירו ונסחר כעת סביב 1.27 דולרים לאירו כאשר מול הין היפני הדולר טיפס לשיא של 4 שנים.

בזירת המאקרו התפרסמו ב-15:30 (שעון ישראל) נתוני תביעות האבטלה השבועיות, שעלו ב-12,000 ל-293 אלף בשבוע שהסתיים ב-20 בספטמבר, לעומת צפי ל-294,000, ולאחר שירדו לכ-280 אלף בשבוע הקודם. באותה השעה התפרסמו גם הזמנות המוצרים בני קיימא שצללו באוגוסט בכ-18.2%, לעומת תחזיות בשוק לירידה של 18%, לאחר ירידה של 22.6% ביולי.

כיל תמשיך לעלות?

כימיקלים לישראל החלה להיסחר אתמול תחת הסימול ICL, וסיימה את יום המסחר בעלייה של יותר מ-2%. במסגרת הצעת המכר והעסקה הפיננסית נמכרו על ידי החברה לישראל והגופים הפיננסיים סך הכל כ-60.2 מיליון מניות כיל, במחיר של כ-7 דולר למניית כיל. (לסיפור המלא)

גם מניית חברת אבטחת המידע הישראלית סייברארק (סימול: CYBR) החלה להיסחר אתמול בבורסת נאסד"ק לאחר שהונפקה במחיר של 16 דולר. מניית החברה זינקה בכ-87% וננעלה במחיר של כ-30 דולר למניה.

מניית אפל נסחרה ברקע לתקלות הרבות שנמצאו במערכת ההפעלה החדשה שלה IOS 8 וכן לאחר שמתמשים רבים דיווחו כי האייפון 6 פלוס מתעקם בקלות.

אורי גלר: זאת הסיבה האמיתית לכך שהאייפון 6 מתעקם.

נייק צפויה לדווח היום על רווח של 88 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי הראשון שלה בעוד ההכנסות צפויות לצמוח ב-12% ל-7.78 מיליארד דולר.