נייקי אמנם לא שימשה כספונסרית רשמית של מונדיאל 2014 שנערך הקיץ בברזיל, זכות שהייתה שמורה למתחרה הגדולה שלה אדידס; אך ענקית הלבשת הספורט האמריקאית נהנתה מנוכחות מיתוגית גדולה בטורניר, בשל הנבחרות להן היא העניקה חסות, הכדורגלנים שנעלו את דגמיה החדשים והקמפיינים הפרסומיים המושקעים שהרימה לקראת גביע העולם - בהשתתפות כוכבים מוכרים דוגמת כריסטיאנו רונאלדו, ניימאר, אנדרס אינייסטה, וויין רוני וזלאטן איברהימוביץ'.
התוצאות לכך לא איחרו להגיע: נייקי דיווחה בסוף השבוע כי הרבעון שהסתיים ב-31 באוגוסט רשם עבורה רווח נקי של 962 מיליון דולר, קפיצה של 23% לעומת שלושת החודשים בתקופה המקבילה ב-2013. ההכנסות עמדו על 7.98 מיליארד דולר (קפיצה של 14.5%).
"המונדיאל היה הצלחה גדולה מאוד, במיוחד בברזיל, עבור המותג של נייקי", מסר טרבור אדוארדס, נשיא Nike Brands. "לגביע העולם הזה הבאנו יותר מוצרים חדשניים מאשר כל הטורנירים הקודמים. אנו גאים בעובדה שבמהלך המשחקים, לנעלי נייקי הייתה נוכחות על רגלי השחקנים יותר מאשר כל מותגי הלבשת הספורט האחרים גם יחד".
אדוארדס הוסיף כי "נכון לסוף הרבעון, היה לנו את נתח השוק הגדול של מכירות נעלי כדורגל בקרב תשעת שווקי הכדורגל הגדולים ביותר בעולם".
המניות של נייקי נסחרות בוול סטריט (NYSE:NKE) במחיר של 89.5 דולר למניה, המגלם עבור החברה שווי שוק של 77.7 מיליארד דולר. לשם השוואה, הבורסה מעניקה לאדידס שווי שוק של 16.3 מיליארד דולר, ולפומה 2.85 מיליארד דולר בלבד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.