מאגמה ונצ'רס השלימה גיוס קרן רביעית בהיקף של 150 מ' ש'

הקרן החדשה תחל להשקיע בראשית 2015, לאחר השלמת ההשקעות של מאגמה III ובכוונתה להשקיע חצי מיליון עד 6 מיליון דולר בכ-25-30 מיזמים בשלב הסיד ו-Round A

סטארט אפ  הון סיכון הייטק מנורה חממה /  צלם:   thinkstock
סטארט אפ הון סיכון הייטק מנורה חממה / צלם: thinkstock

אחת מקרנות ההון סיכון הישראליות המצליחות ביותר בשנים האחרונות משלימה סבב גיוס רביעי: קרן מאגמה ונצ'רס השלימה גיוס של 150 מיליון דולר - כשנתיים בלבד לאחר גיוס הקרן השלישית. הקרן החדשה צפויה להתחיל להשקיע החל מהשנה הבאה, עם השלמת ההשקעות של הקרן השלישית, בסדרי גודל של חצי מיליון ועד 6 מיליון דולר בשלבי הסיד וה-A בכ-25-30 מיזמים.

במאגמה מתכוונים להמשיך באסטרטגיית ההשקעות של הקרן עד כה ולהשקיע גם את כספי הקרן החדשה בחברות בתחומים כגון מסחר מקוון, מובייל, מחשוב ענן, ניו מדיה, SaaS, תוכן גולשים (UGC) וסייבר.

הקרן, הוקמה ב-1999 על-ידי יהל זילקה ומודי רוזן, שמנהלים את הקרן יחד עם צוות השותפים שרגא כץ, צבי לימון, שחר צפריר, רן אחיטוב ועדי יראל-טולדנו. בשלוש וחצי השנים האחרונות רשמה החברה כמה אקזיטים מרשימים במיוחד, במסגרתם נמכרו סטארט-אפים ישראלים לחברות ענק טכנולוגיות.

האקזיט המפורסם ביותר הוא של חברת Waze שנמכרה לגוגל וכן חברת Onavo שנמכרה לפייסבוק, Provigent שנמכרה לברודקום, DesignArt שנמכרה לקוואלקום ו-Wintegra שנרכשה על-ידי PMC-Sierra. חברות אלה, טוענים בקרן, יצרו ערך מצטבר של למעלה מ-2 מיליארד דולר. בנוסף, הקרן משקיעה במספר חברות בעלות פוטנציאל כלכלי ממשי כמו Magisto, TabTale, AppFlyer ועוד.

"קיבלנו תמיכה חזקה מאד ממשקיעים קיימים, שהתבטאה בביקוש יתר ומשכה אלינו משקיעים איכותיים חדשים, אשר הצטרפו לראשונה למאגמה", אמר זילקה, בעוד רוזן הוסיף כי "הקרן החדשה והצוות המורחב יאפשרו לנו להמשיך ולזהות יזמים מבריקים ויוצאי דופן, ולעבוד יחד איתם במטרה ליצור קטגוריות עסקיות חדשות ולבנות חברות חזקות וגדולות, אשר יעמדו בחוד החנית של קטגוריות אלה".