הרווחים הנקיים של הפורמולה 1, הספורט המוטורי שנמצא בשליטת קרן ההשקעות הפרטית CVC Capital Partners, צנחו בעונת 2013 בכ-32%, והסתכמו ב-137 מיליון דולר. הסיבה העיקרית לכך: תשלומים מוגדלים לקבוצות המשתתפות. כך מפרסם "הדיילי טלגרף".
11 היצרניות זכו ב-2013 לתמלוגי שיא בסך 798 מיליון דולר, המהווים עלייה של 6.1% ביחס ל-2012. כספים אלו מחולקים לקבוצות לפי אחוזים מהרווחים של הפורמולה 1 - לפני מיסים, ריביות ופחת. במסגרת ההסכם החדש בין הנהלת הפורמולה 1 לבין היצרניות, הנתח של האחרונות מרווחים אלו צמח מ-59.6% ל-63%.
לחץ נוסף שהופעל על השורה התחתונה של הפורמולה 1 הגיע מצד הגוף העליון של הספורט המוטורי העולמי, ה-FIA, שהכפיל פי ארבעה, אל סך של 40 מיליון דולר - את התשלום שהוא גבה עבור הענקת רישיון התחרויות לפורמולה 1.
בכל אופן, אחד מסימני השאלה הגדולים שממשיכים לרחף מעל הפורמולה 1 הוא עניינו של ברני אקלסטון, מנכ"ל הספורט המוטורי והאיש החזק בו לאורך שנים ארוכות. בגרמניה נפתח השבוע משפטו של אקלסטון, 83, שנאשם במתן שוחד ב-2006 של 44 מיליון דולר לבנקאי מקומי, כחלק ממטרה לקדם מכירת אחזקות בפורמולה 1. אקלסטון מכחיש את המיוחס לו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.