מנצ'סטר יונייטד הכניסה אשתקד כ-146 מיליון אירו מהספונסרים המסחריים שלה, ובכך היא למעשה אחראית על 11% ממחזור החסויות הכולל של 116 המועדונים המרכיבים בעונת 2014/15 שש מליגות הכדורגל הבכירות באירופה - הפרמיירליג האנגלית, הבונדסליגה הגרמנית, הסרייה A האיטלקית, הלה ליגה הספרדית, הליג 1 הצרפתית, והארדוויזיה ההולנדית. כך עולה ממחקר חדש שנערך על-ידי סוכנות IMR Sports Marketing.
המחקר, שבדק את כל 1,179 עסקאות הספונסרשיפ המסחריות (לא כולל חסויות הלבשה עם חברות כגון נייקי, אדידס וכו') בליגות המדוברות, מצא שלא במפתיע פערים גדולים בין הקבוצות הגדולות לקטנות. בפרמיירליג, למשל, נהנים "השדים האדומים" מהכנסות ספונסרשיפ גבוהות פי 95 (!) מאלו של בארנלי. בבונדסליגה, מפרידים 80.5 מיליון אירו בין הכנסותיה השנתיות של באיירן מספונסרים, לבין אלו של פאדרבורן.
במועדון ה-"60 מיליון אירו ומעלה" מהכנסות ספונסרשיפ ניתן למנות, מלבד "השדים האדומים", גם את ארסנל, באיירן, ריאל מדריד, ברצלונה ופ.ס.ז'.
הליגה האנגלית מובילה מבחינת הכנסותיה מספונסרים מסחריים: כ-460 מיליון אירו בעונה בסך הכל, שהם כ-35% מסך מחזור החסויות בשש הליגות שנבדקו.
מבחינת סקטורים, הרי שחברות התעופה והשירותים הפיננסיים שופכות הכי הרבה כסף על חסויות בכדורגל האירופי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.