נתוני התעסוקה דחפו את וול סטריט מעלה; טבע ומיילן קפצו

מיילן העלתה את תחזית הרווח שלה לרבעון השלישי; כל מניות התרופות בלטו לחיוב ■ מחזור המסחר ב-S&P 500 היה גבוה מהממוצע בחודש האחרון

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

מדדי המניות בוול סטריט זינקו אמש (ו') בעקבות פרסום נתוני התעסוקה החזקים לפני פתיחת המסחר וכן לאור קריאה חיובית של מדד ה-ISM למגזר השירותים. מדד S&P 500 עלה ב-1.1% והצליח לצמצם את הירידה השבועית ל-0.8% בלבד. מחזור המסחר במדד היה גבוה ב-13% מהממוצע של 30 ימי המסחר האחרונים.

248 אלף משרות חדשות נוצרו בארה"ב בחודש ספטמבר, בעוד הציפיות המוקדמות עמדו על 215 אלף בלבד. נתוני אוגוסט השליליים עודכנו מעלה ל-180 אלף משרות וגם נתוני יולי עודכנו מעלה. שיעור האבטלה ירד ל-5.9% בספטמבר מ-6.1% באוגוסט ולמעשה זו הפעם הראשונה מאז 2008 שהאבטלה יורדת מתחת ל-6%.

"דוח התעסוקה נתפס כל כך טוב כי הוא נתמך במגוון נתוני מקרו טובים שפורסמו לאחרונה", אמר לסוכנות בלומברג מנהל-שותף ב-Meridian Equity Partners. כלכלן אחר, אסטרטג בבית ההשקעות Voya, הוסיף: "דוח התעסוקה משכך את החששות בנוגע לצמיחה הרעועה באירופה. שוק העבודה מתאושש באופן עקבי וזה משקף צפי לצמיחה טובה ברווחי החברות בעתיד".

מדד ה-ISM שפורסם חצי שעה לאחר פתיחת המסחר העיד אמנם על ירידה קלה ל-58.6 נקודות בספטמבר מ-59.6 נק' באוגוסט, המדד עדיין מעיד על התרחבות במגזר נותני השירותים והממוצע החודשי ברבעון השלישי היה הגבוה ביותר מאז שנת 2004.

בשבוע הקרוב יעקבו המשקיעים אחר תחילת עונת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי, כאשר חברת אלקואה תדווח ראשונה ביום רביעי.

מניות סקטור התרופות ומניות הפיננסים בלטו אתמול לטובה וכל אחד מהסקטורים הללו הוסיף כ-1.4% לערכו. היו אלה הסקטורים החזקים ביותר מבין כל 10 הסקטורים במדד S&P 500. מניית התרופות הגנריות מיילן קפצה 8% לאחר שהעלתה את תחזית הרווח שלה לרבעון השלישי. העלאת התחזיות הזו מעידה על איתנות השוק הגנרי בארה"ב, מה שסיפק רוח גבית גם למתחרותיה של מיילן, ובהן טבע .

מניית יצרנית התרופות קובידיאן זינקה בכמעט 6% לאחר שמדטרוניק מסרה כי תשתמש ב-16 מיליארד דולר ממקורות מימון חיצוניים כדי לקנות את קובידיאן, מה שמאשרר את כוונת העסקה עליה נודע לפני מספר שבועות.

עדיין בסקטור התרופות, מניית Salix הוסיפה 1.2% לאור דיווחים כי היא במו"מ לרכוש את אקטביס .