אלה הדברים החשובים שקרו בעולם במהלך יום הכיפורים

דאע"ש פרסם סרטון נוסף של הוצאה להורג, נגיף האבולה ממשיך להסעיר את ארה"ב, המהומות בהונג קונג נמשכו ושוקי המניות עלו

צוות רפואי מעביר אוכל לחולה אבולה בסיירה לאון / צילום: רויטרס
צוות רפואי מעביר אוכל לחולה אבולה בסיירה לאון / צילום: רויטרס

בזמן שהמוני בית ישראל צמו, ערכו חשבון נפש או סתם התנתקו מהכל במהלך יום כיפור, העולם, כמובן, המשיך להתנהל. כדי שלא תרגישו שפספסתם משהו, ריכזנו את כל הדברים החשובים שקרו במהלך יום כיפור:

■ מדדי המניות בוול סטריט זינקו עד 1.2% לאור נתוני תעסוקה חזקים שפורסמו אתמול (ו'). הדולר התחזק מול המטבעות העיקריים בעולם ותשואת אגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים בארה"ב טיפסה ל-2.45%.

■ נגיף האבולה המשיך להעסיק את העולם ביתר שאת. גורמים רשמיים בוושינגטון ניסו בסוף השבוע להרגיע את הציבור האמריקאי והכריזו כי אין חשש להתפרצות הנגיף בארה"ב, לאחר שהתגלה חולה אחד בטקסס ובודד בבית חולים. בתוך כך, ענקית הנפט אקסון מובייל הזהירה מפני שיבושים בפעילות הקידוחים שלה בליבריה בגלל התפרצות הנגיף במדינה, ובזווית הכלכלית מניותיהן של חברות התרופות שעובדות על פיתוח תרופה לאבולה המשיכו לעלות בוול סטריט וקיבלו המלצות חמות מאנליסטים.

■ העיתון "ניו יורק טיימס" חשף פרטים חדשים ומדאיגים על פריצת הסייבר ל-83 מיליון חשבונות בנק JP מורגן. מסתבר שההאקרים פרצו לחשבונות ב-9 גופים פיננסיים נוספים. בוושינגטון חושדים כי להאקרים יכ קשר לממשל ברוסיה ושזו דרכו של המשטר הרוסי להעביר לארה"ב מסר ברור נוכח הסנקציות הכלכליות שהטילה ארה"ב על רוסיה בעקבות המלחמה באוקראינה.

■ המהומות בהונג קונג נמשכות. המפגינים התומכים בדמוקרטיה והסרת השלטון הסיני המשיכו להתעמת עם הגורמים הפרו-סינים בחצי האי והמשטרה פעלה לפזר 2 הפגנות. הפעילות היום התמקדה ב-Mong Kok וב-Nathan Road.

■ ארגון הטרור דאע"ש מאיים כעת להוציא להורג אמריקאי נוסף. דאע"ש פרסם סרטון חדש של הוצאה להורג של החטוף הבריטי אלן האנינג, והסרטון הסתיים באיום על חייו של אמריקאי ששירת בעבר בצבא ארה"ב, בן 26 שהתנדס לסייע לפליטים בסוריה וככל הנראה מוחזק כעת ע"י דאע"ש. ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון בתחייה לרדוף את דאע"ש בעקבות הוצאתו להורג של האנינג. בתוך כך, בכיר אמריקאי בקואליציה שארגנה ארה"ב נגד דאע"ש אמר בסוף השבוע כי ייקח שנים להכין את צבא עיראק להתמודד עם ארגון הטרור.

■ נורבגיה נסוגה מהצעתה לארח את משחקי אוליפיאדת החורף בשנת 2022, פרויקט שעלותו נאמדת ב-5.4 מיליארד דולר. למעשה, אף מדינה דמוקרטית לא משתתפת כעת במכרז, והמשתתפות היחידות הן סין וקזחסטן.

■ ביל גייטס, האיש העשיר בעולם, שיגר קריצה לעבר חובבי המטבע הדיגיטלי ביטקוין ואמר שהמטבע "מרגש כי זול לסחור בו".