חברת נתיבי ישראל השלימה ערב החג את כריית מנהרות הראל שנחפרו בחודשים האחרונים מתחת לרכס הראל ומבשרת ציון. אורכה של כל מנהרה כ-800 מטרים, קוטרה 15 מ' והן נחפרו בעומק של כ-40 מ' מתחת לאדמה. המנהרות יכללו שלושה נתיבי נסיעה בכל כיוון, מעברי חרום בין המנהרות ואמצעי בטיחות אש ובקרת תנועה משוכללים.
שר התחבורה ישראל כץ אמר כי "כביש 1 החדש יקצר באופן משמעותי את זמן הנסיעה לירושלים והוא חלק ממערך תחבורה מקיף שמשדרג את ההגעה לבירת ישראל. מנהרות הראל הן אחד המרכיבים המרכזיים של הפרויקט הלאומי המתקדם ליצירת דרך חדשה, מהירה ובטיחותית לירושלים".
עלות חפירת המנהרות כ-150 מיליון שקל ועלות פרויקט כביש 1 החדש כולו נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקל.
"בסך הכל נחפרו כרבע מיליון קוב עפר וסלעים בשתי המנהרות יחד, כמות שפינוי שלה דורש 14 אלף משאיות", הוסיפה סמנכ"ל פיתוח וקיימות בחברת נתיבי ישראל, עפרה רהב. "בשל ההיקפים האדירים, כביש 1 החדש, תוכנן ומבוצע בסטנדרטים סביבתיים מתקדמים. כך בין היתר אנו פועלים לאזן בין חומרי החפירה והמילוי. העפר שנחפר במנהרות משמש למילוי וואדי ארזה הסמוך, אותו יש להגביה לצורך סלילת המשך הכביש החדש. כך נחסך גם הצורך בהובלה יקרה ומזהמת של אלפי משאיות עמוסות עפר וסלעים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.