נעילה חיובית באירופה; גרמניה חתכה את תחזית הצמיחה

בגרמניה התפרסם מדד סקר ה-ZEW שנפל למינוס 3.6 נקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2012 ■ בגוש האירו יתפרסמו נתוני התפוקה התעשייתית לחודש אוגוסט

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה (ג') ננעלו היום במגמה חיובית, למרות פרסום עוד נתון מאקרו חלש בגרמניה, כמו גם קיצוץ תחזית הצמיחה במדינה. בוול סטריט נפתחה עונת הדוחות בטון חיובי, מה שמשפיע גם הסנטימנט ביבשת אירופה.

בגרמניה התפרסם מדד סקר ה-ZEW לבטחון המשקיעים, שנפל למינוס 3.6 נקודות החודש לעומת 6.9 נקודות בספטמבר - הרמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2012. כלכלנים ציפו למדד אפס. בגוש האירו יתפרסמו נתוני התפוקה התעשייתית לחודש אוגוסט.

עוד בגרמניה, משרד הכלכלה במדינה חתך את תחזית הצמיחה ל-1.2% השנה ו-1.3% ב-2015. זאת, לעומת התחזית הקודמת מחודש אפריל, אז חזה המשרד צמיחה של 1.8% ו-2%, בהתאמה. כמו כן, המשרד סיפק תחזית לפיה סחר החוץ של גרמניה יתכווץ ב-0.1% השנה, וב-0.3% ב-2015.

ירידה חדה נרשמה במכירות הקמעונאיות באנגליה בחודש ספטמבר, על רקע מזג האוויר החם יחסית שפגע במכירות פרטי הלבשה והנעלה לקראת הסתיו והחורף. המכירות בממלכה המאוחדת ירדו בחודש שעבר ב-2.1% לעומת חודש ספטמבר 2013, לשפל מאז חודש דצמבר 2008.

מניית דיימלר עולה ב-2.6% לאחר שיצרנית מכוניות היוקרה דיווחה על שיפור ניכר בתזרים המזומנים ברבעון השלישי של השנה.

בגולדמן זאקס לא צופים מפולת ומזכירים כי למרות החששות מהאטה, התמ"ג בארה"ב צומח מעל לקצב המגמה והם צופים עלייה בקצב הרכישות החוזרות של מניות ע"י החברות כבר בסוף החודש, לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי. הם מציינים גם את הריבית האפסית כגורם להמשך העליות במניות ומדגישים כי אינדיקטור הסנטימנט שלהם מצביע כי מדד S&P 500 יעלה במהלך 4-6 השבועות הקרובים. להערכתם, בהתבסס על תבניות היסטוריות, מדד S&P 500 עשוי להתייצב באזור 1,850-1,890 נקודות ומשם לעלות.

בורסות אסיה נסחרו היום (ג') במגמה מעורבת, כשבטוקיו נרשמו ירידות חדות ומנגד הבורסות של הונג קונג, שנחאי וסיאול נסחרות ביציבות עם נטייה לירידות. זאת לאחר שהמסחר בוול סטריט הסתיים במגמה שלילית אתמול עקב ירידות חדות בשעה האחרונה של המסחר.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול (ב') בירידות שערים חדות, לאחר שהשבוע שעבר נרשם כשבוע המסחר הגרוע ביותר מאז מאי 2012. באירופה ננעל המסחר במגמה חיובית. ללא נתוני מאקרו, מרבית תשומת הלב מופנית לעונת הדוחות שנפתחה בסוף השבוע.

"הפסימיזם חוזר לשלוט בשווקים על רקע הירידות החדות בוול סטריט", אומר לבלומברג ניידר נעימי, מנהל השקעות ב-AMP Capital Investors בסידני. "עבר הרבה זמן עד שקיבלנו תיקון משמעותי וקצת מפחיד ונראה שייקח עוד לא מעט זמן עד שהמגמה החיובית תחזור. יש חששות לא מעטים בנוגע לצמיחה העולמית".

בטוקיו נרשמו ירידות חדות במניות טויוטה מוטור וניסאן מוטור. בסיאול בלטה מניית סמסונג אלקטרוניקס בעלייה של 3.3%.

באוסטרליה בלטו מניות הכרייה בעליות חדות. מניית Mount Gibson בלטה בעלייה של כ-14%.