דווקא עכשיו: 8 מניות שאתם צריכים לקנות היום

אנליסטים ומנהלי השקעות סבורים כי גל הירידות הנוכחי יוצר הזדמנויות בשוק - ומסמנים כמה מניות מעניינות

  בורסה  וול סטריט  /  צלם: רויטרס
בורסה וול סטריט / צלם: רויטרס

חודש אוקטובר ידוע היסטורית כחודש לא הכי טוב בשווקים וגם השנה משקיעים חוששים מהנפילות האחרונות בבורסות. למרות החששות, ישנם אנליסטים בוול סטריט שמציינים מספר מניות איתנות שכדאי לקנות דווקא כעת, תוך כדי ירידות.

חלק מהאנליסטים ומנהלי ההשקעות סבורים כי גל הירידות הנוכחי יוצר הזדמנויות קנייה בשווקים. ריכזנו עבורכם את מיטב ההמלצות שהתקבלו ביומיים האחרונים בוול סטריט, הן על מניות והן על קרנות ותעודות סל:

Utilities SPDR (סימול: XLU): מעניקה חשיפה לסקטור התשתיות בארה"ב. מדובר בסקטור דפנסיבי שמניותיו הציגו בשנים האחרונות תשואת חסר אל מול ה-S&P 500 והמצב התהפך השנה. באתר Investorplace מזכירים כי מניות הסקטור במדד עלו ב-13% השנה, לעומת עלייה של 3% בלבד ב-S&P 500. "אין הרבה סקס-אפיל במניות הללו... אבל יש להן תזרים מזומנים טוב ודיבידנדים נאים", מציינים שם.

Digital Realty Trust (סימול: DLR): מניה שהניבה מתחילת השנה תשואה של 29% עם תשואת דיבידנד של 5.3%. החברה מחזיקה בבעלותה מתקני דאטה שאותם היא משכירה ללקוחות ממגזר ההיי-טק. במילים אחרות, מדובר בחברת נדל"ן שקשורה מאוד להיי-טק.

סיסקו : מניית הטכנולוגיה המוכרת הזו עלתה מתחילת השנה בכ-4%, בדומה למדד S&P 500. תשואת הדיבידנד שלה עומדת על 3.2%. "סיסקו עדיין רלוונטית ומוכיחה שהיא יכולה להיות שחקן משמעותי בשוק הענן גם כן", כותב עורך ה-Investorplace. "החברה משקיעה מיליארד דולר בשנתיים כדי להקים רשת ענן גלובלית ובמקביל ממשיכה לקצץ בהוצאות".

AllianceBernstein (סימול: AB): מניית בנק השקעות שעלתה ב-13% השנה ויש לה תשואת דיבידנד של 7.7%. עורך האתר "Cash Machine" ציין לאחרונה כי קדחת המיזוגים והרכישות בוול סטריט תתרום למניות בנקאות ההשקעות.

יוניליוור : עם תשואת דיבידנד של 3.7%, מניית יוניליוור הפעילה בתחום המזון ומוצרי הצריכה מהווה השקעה סולידית בייחוד בתקופה זו של חוסר ודאות בשווקים. זו בדיוק הסיבה שצ'רלס סיזמור מבית ההשקעות Sizemore Capital Management ציין אותה לאחרונה ברשימת 3 "מניות ללא חשש" (worry free stocks) שכדאי להחזיק עד היציאה לפנסיה.

בנק אוף אמריקה : אחת ההמלצות הטריות של האנליסטית בטסי גרסק ברשת CNBC מהלילה. האנליסטית ממורגן סטנלי טוענת כי מניית בנק אוף אמריקה תגיע ל-23 דולר בתוך 12-18 חודשים בגלל 2 סיבות עיקריות: שליטה בהוצאות ועלייה בתשואות האג"ח בחלק הארוך של עקום התשואה שמיטיבה עם עסקי הבנק.

בלקרוק : ההמלצה השנייה של גרסק מהלילה מבין מניות הפיננסים. היא מצמידה למניה מחיר יעד של 404 דולר.

אמריקן אקספרס : ההמלצה השלישית ואחרונה של גרסק עם מחיר יעד של 110 דולר, בעיקר בשל שיפור בעסקי האשראי הקמעונאי. "בשורה התחתונה", היא טוענת, "הצרכן מרגיש בטוח יותר וזה ידחוף את הצריכה קדימה".