הנהלת ה-NBA דנה כבר שנים ארוכות באפשרות להגדיל את ההכנסות של ליגת הכדורסל באמצעות פרסום חברות מסחריות על מדי המשחק הרשמיים של הקבוצות, כפי שמקובל בכדורגל האירופי. בינתיים, מתברר כי במידה והיוזמה הזאת תצא לפועל - מי שעשויים לגזור ממנה קופון נאה הם זכייני השידור של ה-NBA בארה"ב.
ה"ספורטס ביזנס ג'ורנל" מפרסם כי ענקיות המדיה טיים וורנר ו-ESPN, שהאריכו החודש את חוזי השידורים שלהם עם ה-NBA עד לשנת 2025 תמורת סכום עתק של 24 מיליארד דולר - צפויות לחתוך לעצמן נתח מההכנסות שהחסויות על חולצות שחקני ה-NBA צפויות לייצר.
איך יעבוד המודל? חברה שתחתום על ספונסרשיפ שכזה, עשויה להיות מחויבת לרכוש במקביל ספוטים פרסומיים שונים לשידורים הישירים שבהן הקבוצה בה היא מפרסמת תהיה מעורבת.
על-פי הערכות, קבוצות משווקים קטנים, דוגמת ממפיס גריזליס, עשויות להכניס סכום צנוע של כ-800 אלף דולר בשנה מחסות חולצה; אצל הקבוצות מהשווקים הגדולים, דוגמת ניו יורק ניקס או לוס אנג'לס לייקרס - הסכום עשוי להאמיר עד לכדי 10 מיליון דולר בעונה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.