נעילה חיובית בבורסה; המעו"ף טיפס בהובלת נייס וסלקום

עליות שערים בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ התמ"ג של סין ברבעון השלישי - מעל הצפי ■ נמשכה התנודתיות במניית בריינסוויי

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

יום המסחר בבורסה של תל אביב (ג') ננעל במגמה חיובית, ברקע מגמה דומה בבורסות אירופה ובוול סטריט בעקבות דיווחים לפיהם הבנק המרכזי האירופי יכריז על תוכנית חדשה להרחבה כמותית. מחזור המסחר מסתכם ב-1.249 מיליארד שקל.

עידן אזולאי מנכ"ל קרנות נאמנות ומנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין כי "התיקון שעבר על השווקים בחודש האחרון גרם לכך שמספר לא מבוטל של מניות בארץ ובחו"ל נסחרות בשוויים כלכליים. אני מניח שבדומה למה שראינו בארה"ב בימים האחרונים, גם השוק בארץ ייתמך במחירים הכלכליים של המניות לצד זה שהיעדר אלטרנטיבות השקעה ימשיך להוות פקטור משמעותי בשיקולים של המשקיעים. אני סבור שיש לשים היום את הפוקוס על מניות דיבידנד ומניות נדל"ן מניב שנהנות מירידה חדה בעלויות החוב שלהן".

עליות חדות נרשמות בבורסות אירופה בעקבות הדיווחים לפיהם הבנק המרכזי האירופי מתכוננן להשיק בתחילת חודש דצמבר תוכנית להרחבה כמותית בהיקף גדול יותר במטרה להמריץ את הכלכלה המדשדשת של גוש האירו. באסיה, היום פורסם נתון התמ"ג של סין ברבעון השלישי שעמד על התרחבות בקצב של 7.3% - מעל הצפי ל-7.2%.

"מחיר מניית כיל כבר כולל בבירור את כל ההשפעות השליליות של המלצות ועדת שישינסקי, ומבחינה זו, פרופיל הסיכוי-סיכון של החברה הוא חיובי". כך מעריך גלעד אלפר, אנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז', בעקבות פרסום ההמלצות הסופיות של ועדת שישינסקי 2 אתמול.

סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה אתמול כי היא משנה את התחזית לגבי דירוג האשראי של שלושת הבנקים הגדולים בישראל - לאומי , הפועלים והבינלאומי, לתחזית שלילית לעומת התחזית הקודמת שהייתה יציבה. עם זאת, במודי'ס אישררו את דירוג האשראי של שלושת הבנקים שעומד על "A2" לפועלים ולאומי ו-"A3" לבנק הבינלאומי.

מניית בריינסוויי המשיכה לרכז עניין לאחר שאתמול פרסמה כמה הודעות מעניינות ונסחרה בתנודתיות גבוהה.

אקסלנז מדווחת היום על התחלת ניסוי פיבוטלי לאבחון יתר לחץ דם בווריד הפורטלי הכבדי, באמצעות מכשיר ה-BreathID המאפשר אבחון דרך בדיקת נשיפה פשוטה. ניסוי זה הינו האחרון בסדרה ביישום זה לקראת ההגשה לאישור ה-FDA.

קבוצת המשביר לצרכן לא הצליחה להשלים את השלב המוסדי בהנפקת האג"ח שביצעה אתמול, ובעקבות ביקושים נמוכים מקרב הגופים המוסדיים, החליטה לוותר על פתיחת מעטפות ההזמנות שהתקבלו במסגרת ההנפקה. בשלב זה מתכננת המשביר לצרכן לנסות להשלים את ההנפקה, אותה מובילה רוסאריו קפיטל, עד יום רביעי.