ועדת השרים לענייני פנים, שירותים ושלטון מקומי, אישרה היום (ד') את תוכניתו של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, להסב את מערך מסילות הרכבת לחשמל.
תוכנית חשמול הרכבת כוללת הסבה לחשמל של 420 ק"מ של קווי מסילות קיימים ומתוכננים, הקמת תחנות השנאה וכן מערכות שליטה ובקרה, הנלוות לחשמול המסילה. הקווים הראשונים שיופעלו בחשמל הם הקו המהיר לירושלים וקו הרכבת עכו-כרמיאל, המוקמים בימים אלה, ובמרץ האחרון כבר הגיעה הרכבת החשמלית הראשונה לישראל.
כיום מונע מערך הרכבות הבינעירוניות של הרכבת באמצעות דיזל, והמעבר לחשמל צפוי להוביל לחיסכון של כ-20% בעלויות האנרגיה, 30% בעלויות אחזקה, הגדלת המהירות, הגדלת האמינות ועוד.
השר כץ אמר: "הפרויקט צפוי לשנות את פני התחבורה בישראל" ויסייע לצמצם פערים חברתיים וכלכליים, באמצעות הגדלת היכולות של רכבת ישראל, להסיע יותר נוסעים ממקום למקום ובמהירות גבוהה יותר. הגברת התדירות תאפשר גם להרחיב את מגוון אפשרויות התעסוקה והמגורים של תושבי הפריפריה".
מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר: "היכולת שלנו להעביר רכבות מהירות יותר וארוכות יותר, תאפשר לקלוט יותר נוסעים ולהסיע אותם בבטחה ובזמן הקצר ביותר מנקודה לנקודה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.