מספר שבועות אחרי שאתר ה"פייננשל טיימס" הודיע כי הוא ישיק מסלול פרסום במסגרתו המפרסמים באתר ישלמו לפי הזמן לפיו המודעה נחשפת לגולשים, מקבל המסלול הזה אישור לנחיצותו.
סקר שנעשה על-ידי חברת Digital Content Next בקרב אתרי מדיה בולטים בארה"ב מראה כי 80% מהם מעוניינים להשיק מסלול דומה. בין היתר ענו לסקר האתרים של ESPN, "פורבס", "וול סטריט ג'ורנל" ועוד.
60% מהם שוקלים להשיק את המסלול בזמן הקרוב, ו-8% ישיקו אותו במהלך 2015.
כיום, מרבית המודעות מתומחרות לפי מספר העיניים שצפו בהן. עם זאת, מרבית המפרסמים טוענים כי בתוך ים המידע והעומס על המסך במרבית אתרי המדיה, המודעה שלהם אמנם מופיעה - אך היא נבלעת ולא אפקטיבית. בנוסף, המעבר של הצרכנים לגלישה בסלולר פוגעת גם היא בחשיפה של המודעות.
אתרי המדיה מקווים כי שינוי שיטת התמחור תאפשר להם לגבות מחירים גבוהים יותר.
52% מהעונים לסקר טענו כי לדעתם השיטה החדשה תהפוך בעתיד לסטנדרט ותחליף את זו הנהוגה כיום. עם זאת, אתרי המדיה טענו כי התהליך ייקח זמן, וזאת עקב הצורך להגיע להסכמות על אחידות המדידה ובשל הצורך במחקר מעמיק על האפקטיביות של השיטה. בנוסף נטען כי ייקח זמן לחנך את השוק ואת משרדי הפרסום לעבוד בשיטה החדשה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.