100 אלף שקל נחשבו עד לפני שנים מספר למעין "גדר" בשוק הרכב החדש בישראל, שהפרידה בין הלקוחות המשפחתיים לבין אלה שחיפשו פתרון קומפקטי וחסכוני, אך כיום סביב גדר ההפרדה הזו מתנהלת תחרות מבלבלת וצפופה.
מצד אחד רכבי המיני, הלהיט הישראלי החדש, מושכים את המחירים לטריטוריה של 60-75 אלף שקל ועוברים שדרוג אופנתי והנדסי; מנגד כמה וכמה דגמי סופר-מיני צוללים לטווח של 80 אלף שקל כדי ליהנות מהשוק הצומח.
בינתיים, "מלמעלה" מגיעים דגמים משפחתיים בסיסיים ורכבי פנאי אופנתיים, שמחירם צונח לרף ה-100 אלף במסגרת מבצעים או ערוצי שיווק מקבילים (חברות הליסינג), ובתוך המהומה הזו מנסות למצוא את מקומן מכוניות הסופר-מיני המסורתיות, שממשיכות להיצמד לרף ה-100 אלף שקל.
למרבה המזל, גם היצרנים משדרגים כיום את המכוניות הללו כדי להעניק להן ערך מוסף תחרותי. אחד מהן היא הטויוטה יאריס, שעברה לאחרונה טיפול אמצע החיים. נראה כי חברת טויוטה, שעיצובים אנונימיים היו סימן המסורתי שלה, מנסה לפצות את עצמה על השנים האבודות של היעדר האופי. במקרה של היאריס החדשה זה גובל בפיצוי יתר.
את החזית המכווצת והסתמית של המכונית היוצאת מחליפה כעת שכבת מצנן ענקית ומודגשת, נוסח המכוניות הגדולות של אאודי ומרצדס. יחד עם פנסים מלוכסנים ועיטורי הכרום הנדיבים, היא מציגה פרצוף כועס שנראה כאילו נלקח מעולם המאנגה (סגנון קומיקס יפני). עיצוב החלק האחורי נותר סטנדרטי למדי, אבל בסך הכול המכונית נראית צעירה ודינמית בהרבה ביחס לעבר.
בתא הנוסעים השינוי המרכזי כולל עיצוב מחדש של עמדת הפיקוד, שבמרכזה ניצב כעת מסך מגע צבעוני גדול נוסח סמארטפון, כמו בשאר דגמי הדור החדש של טויוטה. למסך ערך מוסף צבעוני ורענן לסביבת הנהג הקודרת והכמעט נזירית של היאריס, ונותר רק לראות כיצד יסתגלו אליו חלק נכבד מהלקוחות המסורתיים של המכונית, שמגיעים מעידן הטלפונים בעלי החוגות.
המרחב בתוך הרכב סביר בהחלט לקטגוריה, ולמרות שמרווח הכתפיים מאחור עלול להיות דחוק עבור שלושה מבוגרים, מרווח הברכיים סביר תודות לרצפה השטוחה. איכות הדיפונים בסיסית למדי, אם כי איכות הייצור וההרכבה היא ללא רבב, כראוי לרכב יפני.
יחידת ההנעה כוללת את המנוע הקיים בנפח 1.3 ליטר, שמייצר 99 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה (CVT). זהו מנוע קטן, מחוספס ונמרץ, שלא מהסס לטפס לסל"ד גבוה ולא מתקשה לספק ביצועים מכובדים. עם זאת, התיבה הרציפה לא מחמיאה לו, ובעליות או האצות חזקות היא מושכת אותו לעיתים תכופות לסל"ד קולני מאוד. צריכת הדלק מרשימה ולא קשה להשיג 15 קילומטר לליטר בנהיגה אמיתית.
כיול המתלים מתכתב יותר עם גרמניה מאשר עם צרפת, שבה מיוצרת המכונית. ההתנהגות אמנם חדה ומדויקת, ואפילו מהנה, אך ספיגת הזעזועים עלולה להיות נוקשה על מהמורות גדולות.
במחיר שמתחיל ב-102 אלף שקל לדגם האוטומטי ומגיע עד 108 אלף שקל, היאריס מתומחרת בצורה הגיונית לקטגוריה שלה אך היא תצטרך להתמודד בקרוב עם שלל מתחרות אירופיות חדשות. מנגד, בהתחשב בביקוש למכוניות הללו בשוק המשומשות, שעולה פי כמה על ההיצע, היא תמשיך תקסום להרבה לקוחות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.