קבוצת שפיר-אשטרום היא הזוכה במכרז להקמת הנמל החדש במפרץ חיפה. הקבוצה הציעה 3.98 מיליארד שקל וגברה על המתחרה, קבוצת שיכון ובינוי ולודרקו, שהציעה 4.5 מיליארד שקל.
המכרז נתן משקל לא רק למחיר אלא גם למרכיבים כמו ניסיון, איכות ועמידה בלוחות זמנים. עם זאת, למרכיב המחיר הוענק משקל של מעל 80%, ומכאן היתרון הגדול של שפיר-אסטרום בזכייה במכרז.
ביוני השנה זכתה חברת PMEC, חברה-בת של החברה הממשלתית הסינית צ'יינה הארבור, במכרזים להקמת שני הנמלים ב-3.35 מיליארד שקל (בעבור נמל הדרום באשדוד) וב-3.5 מיליארד שקל (בעבור נמל המפרץ בחיפה), וניתנה לה האפשרות לבחור איזה מבין השניים להקים. לאחר שהחברה הסינית בחרה להקים את הנמל באשדוד, חנ"י פנתה לקבוצת שפיר הנדסה ואשטרום שהגיעו למקום השני, והציעה להן לבנות את נמל המפרץ בתנאים דומים לאלה שהציעה החברה הסינית.
ואולם, ל"גלובס" נודע כי השתיים סירבו להשוות את תנאי הצעותיהן לתנאי ההצעה הזוכה שהגישה החברה הסינית. לפיכך, פנתה חנ"י למציעה השלישית במכרז - קבוצת שיכון ובינוי ולודרקו מלוקסמבורג - ואף היא סירבה. מכאן, ועל פי תנאי המכרז, נאלצה חנ"י לשאת ולתת עם שתי הקבוצות במקביל - תהליך של התמחרות מי מהן תציע את ההצעה הנמוכה ביותר - הצעה שכל אחת משתי הקבוצות הגישה בשבוע שעבר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.