האפשרות הריאלית לפיה יעברו קבוצות ליגת הכדורגל העליונה בספרד למודל שיווק קולקטיבי של זכויות השידור שלהן, החל מעונת 2016/17 - מתבררת ככזאת שעשויה להשתלם ברמה הכלכלית.
חבייאר טבאס, נשיא מינהלת הליגה הספרדית, דיווח כי הסכם קולקטיבי יהיה שווה ל-20 מועדוני ה"לה ליגה" סך של 1.15 מיליארד אירו בעונה. כיום, קבוצות הליגה גורפות יחד כ-750 מיליון אירו בשנה מהסכמי הטלוויזיה שלהן, כששתי הענקיות ריאל מדריד וברצלונה נהנות מכ-37% מהסכום (140 מיליון אירו כ"א).
שיטת שיווק זכויות השידור באופן פרטי על-ידי הקבוצות, גרמה לליגה הספרדית לייצר את הפערים הגדולים ביותר מבין הליגות הבכירות באירופה בין הכנסותיהן של הקבוצות הגדולות לקטנות: בעונת 2013/14 לקחו חמש קבוצות מספרד 18 מיליון אירו כ"א מטלוויזיה, בעוד ריאל ובארסה הכניסו כמעט פי שמונה יותר מהפרמטר הזה. כהשוואה, באנגליה (שם נמכרות הזכויות באופן קולקטיבי), הפער בין הגדולות לקטנות עמד בעונה החולפת על פי 1.5 בלבד.
על-פי המתווה המסתמן, תחת ההסכם הקולקטיבי אמורות ריאל מדריד וברצלונה לגרוף פי ארבעה "בלבד" מטלוויזיה, ביחס לקבוצות הקטנות בליגה.
יש לציין כי גם במידה וההסכם הקולקטיבי של ספרד יצא אל הפועל - הרי שעדיין תגייס הליגה סכומים נמוכים יותר משמעותית משל כמה מהמתחרות שלה באירופה, בראשן כמובן הפרמיירליג, שגורפת כ-2.3 מיליארד אירו בעונה עבור הזכויות שלה. הליגה האיטלקית אמורה החל מהעונה הבאה לקבל כ-1.4 מיליארד אירו בשנה מטלוויזיה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.