נעילה חיובית בבורסה; כיל עלתה ב-1.2%, טבע ב-2.1%

מגמה מעורבת בוול סטריט וירידות באירופה ■ יוסי לוי מנכ"ל שמן הודיע היום על התפטרותו כמנכ"ל החברה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ב') בעליות של כ-0.2%, על רקע מגמה מעורבת בוול סטריט וירידות באירופה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

כלכלני הראל פיננסים מציינים בסקירתם השבועית כי בחזית הדו"חות הכספיים פורסמו בארה"ב עד כה 360 דו"חות של חברות, כאשר 60% דיווחו על הכנסות גבוהות מהצפי ו-80% על רווח גבוה מהתחזית. הצפי המעודכן כרגע לעונת הדו"חות כולה הוא לצמיחה של 3.6% בהכנסות ו-8% ברווח, מה שיהפוך אותה לעונה מצוינת יחסית לתחזיות ולכזו שמספקת רוח גבית נוחה מאוד להמשך העליות.

השבוע צפויים השווקים להמשיך לעסוק בשטף הדו"חות הכספיים ובתוצאות הצפויות של בחירות אמצע הקדנציה לסנאט בארה"ב. חובבי הסטטיסטיקה ישמחו ודאי לדעת שההיסטוריה מלמדת שברוב המקרים בחירות האמצע האלה טובות לשוקי המניות. מניתוח של ברקליס עולה כי מאז 1928, בשלושת החודשים שאחרי בחירות האמצע, מדד S&P500 עלה בממוצע ב-7% וכי התשואה היתה חיובית ב-86% מהמקרים. אגב, חלק גדול מהעליות בתקופה שלאחר הבחירות היתה במניות קטנות. מאז 1990, ראסל 2000 עלה ב-4.89% בין יום הבחירות לסוף השנה, לעומת עלייה של 3.22% ב-S&P בתקופה הזו.

המסחר בבורסה ננעל אתמול במגמה חיובית בולטת ברקע עליות השערים החדות שחתמו בסוף השבוע את המסחר בוול סטריט, כשמדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 טיפסו לשיאים חדשים ומדד הנאסד"ק ננעל ברמה הגבוהה ביותר מאז סוף מארס שנת 2000. מחזור המסחר הסתכם בכ-614 מיליון שקל.

בסין פורסם היום נתון סופי למדד מנהלי הרכש של HSBC לחודש אוקטובר, שעמד על 50.4 נקודות, ללא שינוי מהנתון הקודם. מנגד, מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים בסין ירד ל-53.8 נק' באוקטובר לעומת 54 נק' בספטמבר.

מניית אידיבי פתוח ירדה בכ-1% לאחר שזינקה אתמול. החברה הפסידה ברבעון השלישי 400-480 מיליון שקל, ובתשעת החודשים עד כה ב-2014 הפסידה החברה 473-553 מיליון שקל. כך עולה מדוחות מקדמיים שפרסמה החברה. במקביל, הודיעו בעלי השליטה, מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין, כי יזרימו לחברה הון בהיקף 176 מיליון שקל, במימוש אופציה לכ-32 מיליון מניות, במחיר של 5.5 שקל למניה.

האנליסטית ליאב אברהם מסיטי הציבה מחיר יעד של 70 דולר למניית טבע וכותבת כי "המיקוד בביצועים משתלם". לדבריה, השוק לא מתמחר מספיק טוב את יציבות הקופקסון של טבע, והיא מעריכה שהעברת המטופלים למינון הכפול (שאינו חשוף לתחרות גנרית פוטנציאלית בטווח הקרוב) תגיע לשיעור של 80% עם הזמן, לעומת 57% כיום.

ביונדווקס , המפתחת חיסון אוניברסאלי לשפעת, הודיעה היום כי קיבלה אישור מוועדת הלסינקי במרכז למחקר קליני אשר במרכז הרפואי איכילוב לביצוע ניסוי קליני מתקדם במסגרת שלב II. גיוס המשתתפים לניסוי יחל מיד, ותוצאותיו צפויות להתקבל עד סוף הרבעון השני של שנת 2015.

רוני סופר, מנכ"ל קבוצת גזית גלוב , התמנה למנכ"ל זמני של קבוצת דורי. סופר אמר כי "אסייע בתהליך ההבראה וההתייצבות של החברה ביחד עם המנהלים בחברה ובחברות הבנות של דורי קבוצה".

יוסי לוי מנכ"ל שמן נפט וגז הודיע היום על התפטרותו כמנכ"ל החברה .