הממשל מכחיש דיווח שהשגריר דרמר נמנע מפגישות עם בכיריו

תגובה על דיווח בישראל, שלפיו אמרה היועצת לביטחון לאומי בבית הלבן, סוזן רייס, כי דרמר מעולם לא ביקש להיפגש אתה וכי הוא עסוק בנסיעות לשלדון אדלסון ■ הממשל מגנה שוב את התכנית לבנות ברמת שלמה

המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן הכחישה הערב (ב') דיווח לפיו שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר, אינו מקדיש זמן לפגישות עם בכירי הממשל ומעדיף לבלות עם איל ההימורים ומקורבו של נתניהו, שלדון אדלסון.

בידיעה ב"הארץ" נכתב כי היועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס, נפגשה לפני כמה חודשים עם ראש ארגון יהודי גדול בארה"ב. הפעיל היהודי שאל את רייס, מדוע היא אינה נפגשת עם השגריר. רייס, לפי הדיווח, "השיבה בציניות אופיינית, 'הוא לא ביקש להיפגש איתי... חוץ מזה, הבנתי שהוא עסוק מדי בנסיעות לאירועים של של שלדון אדלסון בלאס-וגאס'".

בתשובה על פניית "גלובס", אמר הערב דובר במועצה לביטחון לאומי: "הידיעה מבוססת על שמועה חסרת מקור, ואף אחד לא ביקש מאיתנו לבדוק את המידע לפני פרסומו. למעשה, היועצת לביטחון לאומי רייס נפגשה עם השגריר דרמר ביום ה' האחרון במהלך הפגישה החצי-שנתית של קבוצת ההתייעצות האמריקאית-ישראלית המשותפת, כך שהדיווח נכשל בבדיקת העובדות הבסיסיות שלו. זה מאמץ נוסף להסיט את תשומת הלב מהמציאות, והמציאות היא שיחסי ארה"ב - ישראל למעשה חזקים כיום יותר, באופן בסיסי, בהיבטים רבים, מכפי שהיו אי פעם".

שגרירות ישראל בוושינגטון נמנעה מתגובה, אך גורמים ישראליים אחרים אמרו שדרמר נפגש ומשוחח טלפונית עם בכירים בממשל, על פי הצורך ובהתאם לנסיבות, והדברים אמורים גם לגבי העת האחרונה.

שאלת פגישותיו של דרמר עם בכירי הממשל עלתה הערב גם בתדרוך היומי של הסטייט דיפרטמנט, ודוברת משרד החוץ האמריקאי, ג'ן סאקי, הבטיחה לבדוק מתי נפגש דרמר עם שר-החוץ האמריקאי, ג'ון קרי.

באותו תדרוך גינתה הדוברת את ההודעה הישראלית על קידום תכנית בניה של מאות יחידות דיור ברמת שלמה, בירושלים, למרות שמדובר בצעד מינהלי ולמרות שיעברו שנים עד שהבניה תוצא אל הפועל, כפי שהדוברת עצמה הודתה.

"מצער הדבר שלאחר העמדה האחידה והחד-משמעית שהשמיעה בשבוע שעבר הקהיליה הבינלאומית נגד בניה במזרח-ירושלים, בחרו השלטונות בישראל דווקא בזמן רגיש זה להתקדם (עם התכנית)", אמרה הדוברת.

היא אמרה שהממשל מוסיף לקיים עם ישראל מגעים ברמה הגבוהה ביותר כדי להבהיר את התנגדותו לבניה במזרח ירושלים: "אנו רואים את פעילות ההתנחלויות כפעילות בלתי לגיטימית ואנו מתנגדים באופן חד-משמעי לצעדים חד-צדדים שעלולים להשפיע מראש על עתידה של ירושלים".

בתשובה על שאלה האם לדעתה הונעה ההחלטה הישראלית לקדם את הבניה ברמת שלמה משיקולים פוליטיים, אמרה הדוברת: "כולנו יודעים איך זה עובד בישראל. אין פירושו של דבר שאנו לא נוסיף למתוח ביקורת".

סאקי נמנעה מלענות על שאלה, האם ההכרזה הישראלית היתה פעולת "דווקא", צעד נוסף במאבק המתמשך בין ממשל אובמה לממשלת ישראל.

היא הדגישה, כי ההחלטה הישראלית לקדם את הבניה ברמת שלמה מנוגדת להצהרות ישראל על מחויבותה לפתרון של שתי מדינות. הדוברת אמרה, כי סוגיית המתיחות בירושלים והתליך השלום בכלל יעלו בשיחה, הערב, בין קרי, וסאיב עריקאת, הנציג הפלסטיני למו"מ עם ישראל.