המדדים בוול סטריט בשיא; פריון טסה כ-19% לאחר הדוחות

דרגי: "בחודש שעבר התחלנו לרכוש אגרות חוב; יש להפעיל צעדי מדיניות לא רגילים במידת הצורך, וכך נפעל" ■ בארה"ב התפרסמו היום התביעות השבועיות לדמי אבטלה, שעדיין נמצאות מתחת ל-300 אלף

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות קלות, לאחר ירידות באסיה מוקדם יותר ועל רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה. עיקר תשומת הלב הופניתה היום להודעת הריבית של ה-ECB ולנתוני התעסוקה שיפורסמו מחר בארה"ב.

הבנק המרכזי של גוש האירו, ה-ECB, הודיע היום כצפוי על השארת הריבית בשיעור אפסי. גם הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את הריבית שם ללא שינוי.

במסיבת העיתונאים לאחר ההודעה אמר דרגי כי "בחודש שעבר התחלנו לרכוש אגרות חוב על פי התוכנית שעליה הכרזנו, הרכישות ימשכו עד ליוני 2016 ותהיה להם השפעה משמעותי על המאזן של ה-ECB. המטרה היא להגדיל נזילות ולתמוך בכלכלה ובשווקים הפיננסים, ולהדגיש את ההבדלים בין הכלכלות השונות של המדינות המפותחות בעולם".

"אנחנו ממשיכים להתמודד עם צמיחה כלכלית חלשה יחסית ואינפלציה נמוכה מאוד. המדיניות המוניטארית צפויה לתמוך בהחזרת שיעור האינפלציה ליעד שלנו. אנחנו ממשיכים לעקוב כל הזמן אחרי התנאים ובמידת הצורך נגביר או נאריך את התוכניות לרכישת אגרות חוב".

עוד אמר דרגי כי "הנהלת ה-ECB מאוחדת בדעה שיש להפעיל צעדי מדיניות לא רגילים במידת הצורך וכך נפעל. גוש האירו מתמודד עם כלכלה חלשה וזה כנראה לא צפוי להשתנות בעתיד הקרוב".

מחר בארה"ב יפורסם דוח התעסוקה החודשי לאוקטובר, שצפוי להצביע על תוספת של 229 אלף משרות חדשות לשוק העבודה, שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי על 6.8%. אתמול פורסם כי לסקטור הפרטי נוספו באוקטובר 230 אלף משרות, לעומת הצפי ל-220 אלף.

בגרמניה פורסמו היום עוד נתוני מאקרו מאכזבים - הייצור התעשייתי בספטמבר עלה ב-0.8%, הרבה פחות מהתחזיות לעלייה של 2%. עם זאת, הנתונים לחודש אוגוסט עודכנו כלפי מעלה והראו כי הנפילה לא היתה חדה כפי שפורסם בקריאה הקודמת.

בארה"ב התפרסמו היום נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שעדיין עומדים מתחת ל-300 אלף תביעות שבועיות. הנתון נפל ב-10,000 ל-278 אלף, כשהצפי היה למעט מעל לכך - 285 אלף.

טסלה מזנקת

מניית טסלה עלתה לאחר שהחברה פרסמה דוחות, היכתה את התחזיות ופרסמה תחזית אופטימית. החברה דיווחה על הכנסות של 932 מיליון דולר ברבעון האחרון לעומת צפי אנליסטים לכ-894 מיליון דולר.

מניות האנרגיה המשיכו לרכז עניין על רקע הצניחה במחירי הנפט. נציין את אקסון-מובייל ושברון .

חברת פריגו רוכשת את אומגה פארמה הבלגית (Omega Pharma), אחת מהחברות הגדולות באירופה לייצור תרופות ללא מירשם, בכ-4.5 מיליארד דולר. במקביל פריגו פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון האחרון. מכירות החברה גדלו לכ-952 מיליון דולר והרווח הנקי על בסיס GAAP עמד על 96 מיליון דולר. הרווח הנקי שלא על בסיס GAAP גדל בכ-30% והסתכם ב-188 מיליון דולר. הרווח למניה עמד על 1.4 דולר לעומת צפי אנליסטים ל-1.44 דולר.

קוואלקום הגיבה בירידה חדה לפרסום הדוחות שלה.

פוטומדקס דיווחה היום כי ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-53.7 מיליון דולר, עלייה של 17%. ההפסד הנקי הסתכם ב-14.9 מיליון דולר, או 80 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 1.0 מיליון דולר, 4 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

פריון הישראלית זינקה היום במסחר לאחר שדיווחה על תוצאותיה, בהן הכנסות של 87 מיליון דולר ו-EBITDA של 34 מיליון דולר.

נייס דיווחה אתמול כי הרווח הנקי (Non-GAAP) ברבעון השלישי של 2014 ושולי הרווח הנקי (Non-GAAP) גדלו ל-42.5 מיליון דולר ו-17.0% בהתאמה מ-38.2 מיליון דולר ו-16.6% בהתאמה ברבעון השלישי של 2013. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 16 סנט למניה.