פוטומדקס: ההפסד זינק ל-15 מיליון ד' והמניה צונחת

תוצאות חלשות הציגה היום חברת האסתטיקה הרפואית פוטומדקס, עם גידול ניכר בהפסדיה

זרקור זכוכית מגדלת דוחות דו"חות עונת הדוחות שוק ההון / צלם: thinkstock
זרקור זכוכית מגדלת דוחות דו"חות עונת הדוחות שוק ההון / צלם: thinkstock

תוצאות חלשות הציגה היום חברת האסתטיקה הרפואית פוטומדקס, עם גידול ניכר בהפסדיה. לאחר פרסום הדוחות צנחה מניית החברה בעד כ-17%.

פוטומדקס דיווחה על הכנסות של כ-54 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2014. מדובר אמנם בעלייה של 17.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אלא שברבעון הנוכחי נכללו תוצאות חברת LCA שנרכשה במאי השנה. כיוון שידוע כי ההכנסות מ-LCA, הפועלת בתחום רפואת העיניים, עמדו על 18.1 מיליון דולר, הרי שמדובר בירידה של 19% בהכנסות פוטומדקס לא כולל הרכישה.

ההכנסות ממוצרי צריכה, כלומר בעיקר מוצר הדגל של החברה לתחום הסרת השיער, ירדו ב-32% לעומת הרבעון המקביל, ל-24.9 מיליון דולר. זהו המוצר הרווחי ביותר של החברה, ולכן לא מפתיע כי הרווח הגולמי של פוטומדקס ירד ב-17% לכ-31 מיליון דולר, וההפסד הנקי עלה לכ-15 מיליון דולר, לעומת רווח של 1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בהעמקה של ההפסד גם לעומת הרבעון הקודם, שבו הפסידה החברה 7.5 מיליון דולר.

ברקע לתוצאות הללו, ישנה הלוואה של כ-80 מיליון דולר שנטלה פוטומדקס למימון רכישת LCA. אתמול דיווחה החברה כי על רקע אי עמידתה באמות המידה הפיננסיות שנקבעו להלוואת הענק, ניתנה לה תקופת חסד עד פברואר 2015. עד אז עליה למחזר את ההלוואה, לשנות את תנאיה או למצוא מקור מימון אחר להחזיר חלק ממנה. טרם הדוחות היום נסחרה פוטומדקס בשווי של כ-60 מיליון דולר, לאחר ירידה של כ-74% במנייתה מאז תחילת השנה, ובפתיחת המסחר בוול סטריט נפלה המניה 20%.

פגיעה בשיווק הישיר

הפגיעה העיקרית בהכנסות החברה הורגשה בערוצי השיווק הישיר ללקוחות, שם חלה ירידה של 42%. לעומת זאת בשיווק דרך ערוצי קניות וחנויות פיזיות, חלה עלייה של 18%. בתחום הפסוריאזיס והויטילגו, שהוא עדיין קטן אך מהווה מנוע צמיחה עבור החברה, נרשמו הכנסות של 6.1 מיליון דולר, גידול של 45%.

לחברה נותרו בסוף הרבעון השלישי מזומנים בהיקף של 15.9 מיליון דולר (אך מתחילת השנה היא רשמה תזרים שלילי מפעילות שוטפת של 27.4 מיליון דולר).

בינואר-ספטמבר הסתכמו הכנסות פוטומדקס, כולל פעילות LCA החל ממאי, ב-156מיליון דולר, ירידה של 3% מול התקופה המקבילה. הרווח הגולמי ירד ב-18% ל-105 מיליון דולר וההפסד הנקי הסתכם ב-22.8 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 15.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הפסוריאזיס גם כאן הוא נקודת האור, כשהכנסות התחום צמחו ב-48% ל-16 מיליון דולר.