הסדר הפחתת תעריפי הקישוריות בסלולר מסתיים בסוף השנה, ומשרד התקשורת לא ביצע עבודה כלכלית לקביעת תעריפים חדשים. לפיכך, תעריפי הקישוריות לא יירדו אלא יעודכנו בהתאם לעליית המדד.
הסדר הפחתת התעריפים בסלולר נכנס לתוקפו בינואר 2011 והוא מסתיים בסוף השנה הנוכחית. התעריף הופחת מ-25.1 אגורות ל-6.8 אגורות והמשיך לרדת כל שנה עד שהשנה הוא עמד על 5.5 אגורות (לפני עדכון המדד). הפחתת תעריפי הקישוריות בסלולר היוותה את יריית הפתיחה ברפורמה הגדולה בשוק של שר התקשורת משה כחלון ולאחריה הורחבה התחרות על-ידי הכנסת מתחרים חדשים לשוק.
הפחתת תעריפי הקישוריות בסלולר עזרה לשחקנים החדשים ומבלי שהיו מפחיתים את התעריף קשה מאד היה לגולן טלקום ולהוט מובייל להיכנס ולחולל את מהפיכת המחירים שבאה בעקבות כניסתם.
תעריפי הקישוריות הם המחיר שמשלמים המפעילים בין לבין עצמם עבור העברת השיחה מרשת לרשת. היום בגלל מבנה התעריפים, שהוא מבוסס ברובו על מחיר כולל, הצרכן לא מודע והוא אדיש לתשלומים שמשלמות החברות בינם לבין עצמם, ולמעשה זהו עניין פנימי שלהם בלבד.במשרד התקשורת רווחת הדעה שיש לבטל את תעריפי הקישוריות בשוק התקשורת לחלוטין בין המפעילים וללכת למודל של תעריף אפס. הסיבה לכך היא שהסדר התעריפים כפי שהוא היום התאים לעולם התקשורת הישן וכעת כאשר כל תעבורת התקשורת הופכת להיות מבוססת אינטרנט, אין מקום להמשיך בהסדר הישן, מה גם שהמשרד מתקשה לבצע את העבודה הדרושה להפחתת התעריפים בשל המורכבות שלה ולכן נוח ופשוט יהיה אם פשוט כל השוק יעבור למודל קבוע אחד.
נזכיר שהעובדה שתעריפי הקישוריות לא ירדו בעת שהיו אמורים לרדת תרמה להגדלת הרווחיות של החברות הסלולריות במאות מיליוני שקלים בכל שנה והדבר הביא לביקורת ציבורית מאד גדולה כלפי משרד התקשורת וכלפי החברות. התוצאה הייתה שהכשל הונח לפתחן של החברות אך בפועל מי שהיה אחראי לכך שהתעריפים לא הופחתו במועד המקורי (2009), היה של משרד התקשורת בלבד.
ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.