נעילה יציבה בת"א; אי.די.בי פתוח התרסקה 21%, דסק"ש 41%

אדמה תנסה לגייס בוול סטריט 376-423 מיליון דולר לפי שווי מוערך של כ-2.9 מיליארד דולר - מניות דסק"ש ואי.די.בי פתוח מתרסקות ■ דויטשה בנק: מניית פריגו תזנק ב-33%

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה ננעל היום (ב') ביציבות יחסית, בעוד שוקי חו"ל יציבים גם כן. מחזור המסחר הסתכם בכ-967 מיליון שקל, והדרמה הגדולה של היום התרחשה במניות דיסקונט השקעות ואי.די.בי פתוח על רקע פרסום פרטי ההנפקה שמתכננת אדמה (לשעבר מכתשים אגן) בניו יורק.

מניית דסק"ש התרסקה 41% וכך גם אי.די.בי פתוח - 21%. אדמה הודיעה כי בכוונתה לגייס 376-423 מיליון דולר לפי שווי מוערך של כ-2.9 מיליארד דולר. בשוק ציפו למספרים גבוהים יותר ולהצפת ערך משמעותית יותר עבור דסק"ש ואי.די.בי פתוח, ומכאן התגובה הקשה.

היציבות היום בבורסה התרחשה כאמור על רקע דשדוש בשוקי העולם לאחר הראלי בשבוע שעבר.

"בשבוע האחרון, קיבלנו איתות נוסף מכמה בנקים מרכזיים בעולם (שבדיה, יפן, אירופה וישראל) לכך שהם יעשו כל שנדרש על מנת לעודד את הפעילות הכלכלית. המשמעות של זה היא המשך הצפה של המשקים בנזילות שגוררת ירידת תשואות וריבית", מסר עידן אזולאי, מנכ"ל אפסילון ניהול קרנות. "כל זה גורם למשקיעים להמשיך ולחפש מקורות תשואה, כאשר אני סבור שיש מקום לציין את השווקים המתעוררים (בעיקר האסייאתיים) ככאלו שזוכים להכרה מחודשת מצד המשקיעים. לאור התמחור הנוח שלהם וציפיות הצמיחה, אני סבור שיש מקום להגדיל את משקלם של שווקים אלו בתיק ההשקעות".

ההחלטה האחרונה של חברי הוועדה המוניטארית בבנק ישראל שלא להוריד את הריבית התקבלה פה אחד. כך עולה מפרסום הפרוטוקולים של ישיבת הוועדה האחרונה. בדיון על הריבית לחודש נובמבר 2014 התקבלה ההחלטה להשאיר את הריבית ללא שינוי, ברמה של 0.25%. נזכיר כי רבים מכלכלני המאקרו העריכו כי בבנק ישראל יחליטו להוריד את הריבית ל-0.15% או 0.1% על רקע ההאטה במשק והאינפלציה האפסית.

דויטשה בנק: פריגו תזנק

האם מניית פריגו "תחליף קידומת" בקרוב, ותעלה מעל למחיר של 200 דולר? נכון להיום מחיר המניה הוא כ-156 דולר, אך בדויטשה בנק מצמידים לה מחיר יעד של 207 דולר - פרמיה של 33% על המחיר הנוכחי. בדויטשה העלו את מחיר היעד מ-189 דולר, בעקבות העסקה עליה הודיעה פריגו ביום חמישי, לרכישת אומגה הבלגית תמורת כ-4.5 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

עונת הדוחות נמשכת. אפריקה מגורים דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות צמח ב-41% ברבעון השלישי והסתכם בכ-15.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-10.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-39.9 מיליון שקל, זינוק של 84% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

בזק דיווחה היום כי הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-428 מיליון שקל, בהשוואה לכ-449 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של 4.7%.

מג'יק דיווחה היום כי הרווח התפעולי Non-GAAP הסתכם ב-6.4 מיליון דולר ברבעון השלישי, עלייה של 8% לעומת 6 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח התפעולי GAAP עלה ב-12% ל-5.6 מיליון דולר לעומת 5.0 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בריינסוויי דיווחה היום כי היא קיבלה את אישור מה-FDA לתחילת ביצוע ניסוי רב מרכזי (Multi Center) שמטרתו לבחון את יעילות מערכת ה-Deep TMS של החברה בטיפול בבני אדם הסובלים מתסמונת בתר-חבלתית. האישור ניתן לגבי 15 מרכזים רפואיים ו- 166 מטופלים. תחילת הניסוי מותנית בקבלת אישור IRB (מקביל לאישור ועדת הלסינקי) במרכזים בהם יבוצע הניסוי ובגיוס מטופלים לניסוי. בכוונת החברה לקיים במהלך החודשים הקרובים כנס בארה"ב בהשתתפות חוקרים מובילים בתחום פעילותה של החברה, להשקת הניסוי.

אפי אירופה, מקבוצת אפריקה ישראל , השלימה את מכירת כל החזקותיה בקניון בצ'כיה תמורת 36.7 מיליון אירו. תזרים המזומנים נטו לפני מס (ולאחר הוצאות עסקה) של החברה יסתכם בכ-22 מיליון אירו, והחברה צפויה לרשום רווח לא מהותי בדוחותיה לרבעון הרביעי של שנת 2014.

חברת גב ים דיווחה אתמול כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון השלישי של שנת 2014 הסתכם בכ-39 מיליון שקל לעומת 17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.