בורסות אירופה ננעלו בעליות לאור השיאים בוול סטריט

בסין דווח היום שמדד מחירי היצרן ירד ב-2.2% ב-12 החודשים האחרונים ■ מניית NTT צנחה בכ-6% בטוקיו לאחר שהחברה הורידה את תחזית הרווח התפעולי שלה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בעליות שערים, על רקע המשך פרסום דוחות כספיים של חברות מובילות, ולאור המשך העליות במדדים המובילים בוול סטריט.

מניית קרלסברג עלתה לאחר שהחברה פרסמה דוחות לרבעון השלישי וחזרה על תחזית הרווח שלה.

בהראל פיננסים מציינים בסקירה השבועית כי הנתונים הכלכליים בארה"ב חזקים ומצביעים על צמיחה חזקה, מה שמבטיח כנראה שנתוני הצמיחה ברבעון 4 יהיו טובים. בגזרת הדו"חות פרסמו עד כה 450 חברות, כאשר הרווח המצרפי עלה ב-9.5% לעומת צפי לגידול של 4.8%, כמעט כפול. כמעט 75% מהחברות היכו תחזיות, כאשר 60% הגדילו את המכירות מעבר לצפי. במקביל, הורידו חלק מהחברות ציפיות לרבעון הרביעי, שמראש נראה היה שהן גבוהות מדי.

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart Capital, מציין כי "ביום שישי האחרון פורסמו נתוני התעסוקה בארה"ב אשר הצביעו על ירידה באבטלה לנמוך שש-שנתי ותוספת של 214 אלף משרות לשוק העבודה האמריקאי. יממה לפני כן, הודעת הנגיד האירופי ונתוני הצמיחה (או החוסר-צמיחה) מתחילת השבוע של סין, הקרינו על חוזקו של הדולר ביחס לכלל המטבעות".

"אולם, אין זה מספיק כדי שב-FOMC (ועדת השוק החופשי) יחליטו להעלות ריבית. זהו רק חלק אחד מ"פאזל" הצמיחה של הכלכלה האמריקאית. עכשיו נותר לנו לראות צמיחת שכר ריאלית ואז אולי, ג'נט ילן ( יו"ר הפד) תשקול העלאת ריבית. הצמד, יורו-דולר צפוי להמשיך ולצלול לרמות התמיכה הבאות וכל תיקון כלפי מעלה הוא הזדמנות להצטרפות למגמת ההיחלשות. היעד הקרוב של הצמד - רמת התמיכה 1.23. בין אם בגלל חוזקו של הדולר או חולשתם של המטבעות האחרים, השליטה הכללית של המטבע האמריקאי לא תשתנה גם בשבוע הקרוב", אומר נוי.

מגמה מעורבת נרשמה היום בבורסות אסיה, לאחר סגירה מעורבת בוול סטריט ביום שישי ועל רקע פרסום נתון מאקרו בסין.

בסין דווח היום שמדד מחירי היצרן ירד ב-2.2% ב-12 החודשים האחרונים.

הסיכונים לכלכלת סין לא כל-כך מפחידים וגם אם המשק הסיני יצמח בכ-7% בשנה הוא עדיין יוביל את הצמיחה בקרב הכלכלות הגדולות בעולם - כך אמר אתמול נשיא סין Xi Jinping למנכ"לים ולמנהיגים כלכליים בכנס של הארגון לשיתוף-פעולה כלכלי במדינות אסיה והפסיפיק (APEC). ברבעון השלישי צמחה כלכלת סין בקצב שנתי של 7.3% בלבד לעומת 7.5% ברבעון השני של 2014 וכלכלנים רבים מעריכים שקצב הצמיחה יואט לכ-7% בשנת 2015.

הבנק המרכזי של סין אישר ביום חמישי לראשונה כי הוא הזרים 125.91 מיליארד דולר (כ-769.5 מיליון יואן) בצורה של הלוואות ל-3 חודשים למערכת הבנקאית, על מנת להגדיל את הנזילות. הממשל בסין נמצא במהלך של הפעלת רפורמות מרחיקות לכת בתחומי הפיננסים, הכלכלה והרווחה, במטרה לעודד את הצמיחה ולהעלות את השכר של עובדים רבים ומועטי יכולת.

מניית NTT צנחה בכ-6% בטוקיו לאחר שהחברה הורידה את תחזית הרווח התפעולי שלה.

יצרנית כריות האוויר טאקאדה צנחה עוד 13% על רקע דיווחים שהחברה הסתירה דוח בנוגע לפגמים במוצרים שלה.