וול סטריט ננעלה בעליות; S&P 500 סגר בשיא נוסף

היום לא פורסמו נתוני מאקרו וגם לא דוחות מהותיים ■ עד כה 450 חברות פרסמו דוחות לרבעון השלישי, וכמעט 75% מהן היכו את התחזיות

  בורסה  וול סטריט  /  צלם: רויטרס
בורסה וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר ביומו הראשון של שבוע המסחר בארה"ב (ב') ננעל בעליות, כאשר מדד ה-S&P 500 הגיע לרמת שיא נוספת. ברקע, עונת דוחות כספיים טובה לרבעון השלישי. המדדים סגרו ביום שישי בעליות בסיכום שבועי ויומי, לאחר פרסום דוח התעסוקה החיובי. היום לא פורסמו נתוני מאקרו וגם לא דוחות מהותיים.

כפי שמציינים בהראל פיננסים, עד כה 450 חברות פרסמו דוחות לרבעון השלישי, וכמעט 75% מהן היכו את התחזיות. הרווח המצרפי עלה ב-9.5% לעומת צפי לגידול של 4.8%, ו-60% מהחברות הגדילו את המכירות מעבר לצפי. במקביל, חלק מהחברות הורידו תחזיות לרבעון הרביעי, שמראש נראה היה שהן גבוהות מדי.

ביום שישי פורסמו נתוני התעסוקה בארה"ב לחודש אוקטובר, שהצביעו על תוספת של 214 אלף משרות חדשות, לעומת תחזית של 235 אלף, ועל ירידה מפתיעה בשיעור האבטלה ל-5.8% (שפל של 6 שנים), לעומת תחזית ליציבות ברמה של 5.9%. הדוח רמז כי החברות אופטימיות באשר לכלכלת ארה"ב.

יומן המאקרו השבוע יחל רק ביום חמישי, ובין הנתונים יפורסמו המכירות הקמעונאיות לאוקטובר וסנטימנט המשקיעים של אוניברסיטת מישיגן. המשקיעים ישימו לב למניות הקמעונאיות הגדולות ובינהן וול מארט שצפויה לדווח השבוע.

ג'נרל מוטורס ריכזה עניין על רקע דיווחים שהחברה הסתירה מהממשל מידע בנוגע לתקלות ברכבי שברולט קטנים.

עליבאבא ריכזה עניין גם היא על רקע מכירות השיא שלה ב"סייבר מאנדיי" הסיני.