נעילה חיובית באירופה לאור דוחות טובים של חברות מובילות

וודאפון הפתיעה עם ירידה בהכנסות שהייתה נמוכה מהתחזיות המוקדמות ■ הנקל העלתה את תחזית הרווח

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') בעליות זה היום השני ברציפות בעוד חברות כמו וודאפון והנקל פרסמו דוחות כספיים טובים מהצפוי.

מדד Stoxx 600 טיפס ביותר מ-0.5% והשלים זינוק של 9.5% מהשפל האחרון ב-16 באוקטובר, על רקע הכפלת היקף ההקלה הכמותית ביפן ורכישות האג"ח באירופה על ידי הבנק המרכזי האירופי.

"עונת הדוחות באירופה מתקדמת טוב וזה מעודד", אמר לסוכנות בלומברג כלכלן ב-Frankfurt-Trust Investment GmbH. "יש חוזק בכלכלה הגלובלית ואין חשש מדפלציה או מיתון".

ככל שעונת הדוחות מתקדמת תחזיות האנליסטים עולות; בשוק מצפים כעת לצמיחה של 7.5% ברווחי החברות ברבעון השלישי, בעוד התחזית הקודמת באוקטובר עמדה על 7.2%.

מניית וודאפון זינקה כאמור לאחר שהחברה פרסמה דוחות טובים והעלתה את תחזית הרווח שלה. העלייה היום במניה הינה החדה ביותר מזה 14 חודשים. הכנסות החברה ירדו בשיעור נמוך יותר מכפי שציפו האנליסטים - ירידה של 1.5% לעומת צפי לירידה של 2.6%.

מניית הנקל הובילה את העליות במדד הדאקס הגרמני לאחר שהחברה עדכנה את תחזית שיעורי הרווחיות שלה. החברה צופה עלייה של 16% ברווח לפני מסים לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 15.5%.

מניית Royal Vopak עלתה לאחר שחברת אחסון הנפט והכימיקלים פרסמה דוחות טובים מהצפוי עם רווח לפני מס של 142 מיליון אירו.

עליות באסיה

באסיה נרשמו היום עליות במרבית הבורסות המרכזיות, בהובלת הבורסה של טוקיו.

"נתוני המאקרו ממשיכים להניע את השווקים, בעיקר בארה"ב, ועונת הדוחות הטובה יחסית תורמת אף היא לאווירה החיובית. כל חברה שמכריזה על דיבידנד או רכישה של מניותיה היא אטרקטיבית מאוד למשקיעים בסביבה הנוכחית", אומר אוון לוקאס, אסטרטג ב-IG, בסקירה יומית שפרסם.

בסין דווח אתמול שמדד מחירי היצרן ירד ב-2.2% ב-12 החודשים האחרונים.

הסיכונים לכלכלת סין לא כל-כך מפחידים וגם אם המשק הסיני יצמח בכ-7% בשנה הוא עדיין יוביל את הצמיחה בקרב הכלכלות הגדולות בעולם - כך אמר אתמול נשיא סין Xi Jinping למנכ"לים ולמנהיגים כלכליים בכנס של הארגון לשיתוף-פעולה כלכלי במדינות אסיה והפסיפיק (APEC). ברבעון השלישי צמחה כלכלת סין בקצב שנתי של 7.3% בלבד לעומת 7.5% ברבעון השני של 2014 וכלכלנים רבים מעריכים שקצב הצמיחה יואט לכ-7% בשנת 2015.

הבנק המרכזי של סין אישר ביום חמישי לראשונה כי הוא הזרים 125.91 מיליארד דולר (כ-769.5 מיליון יואן) בצורה של הלוואות ל-3 חודשים למערכת הבנקאית, על מנת להגדיל את הנזילות. הממשל בסין נמצא במהלך של הפעלת רפורמות מרחיקות לכת בתחומי הפיננסים, הכלכלה והרווחה, במטרה לעודד את הצמיחה ולהעלות את השכר של עובדים רבים ומועטי יכולת.

מניית יונדאי מוטור זינקה בכ-6% בסיאול לאחר שהחברה הכריזה על רכישה בחזרה של מניותיה בהיקף של כ-413 מיליון דולר.