מגמה מעורבת בסיום המסחר בוול סטריט; עליבאבא נפלה

היום לא פורסמו נתוני מאקרו או דוחות מהותיים ■ ה-S&P נסחר במכפיל 17 על הרווח המצרפי החזוי השנה - הגבוה מאז 2009 ■ אורמת טכנולוגיות ואורמת תעשיות הודיעו הבוקר על מיזוג באמצעות החלפת מניות

המסחר בתל אביב  בורסה  וול סטריט  /  צלם: רויטרס
המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט / צלם: רויטרס

וול סטריט ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת בסיומו של יום מסחר תנודתי שהתאפיין במחזור מסחר נמוך לאור "יום הוותיקים" (Veterans Day) שחל היום - לא התקיים מסחר באג"ח ומשרדי הממשלה היו סגורים. בפתיחה נרשמו ירידות שערים קלות, לאחר מכן המדדים עברו לעליות קלות, ובסיום נרשמה מגמה מעורבת ללא שינוי משמעותי. עם זאת, עדיין מדובר ברמות שיא למדדי ה-S&P500 והדאו ג'ונס. היום לא פורסמו נתוני מאקרו או דוחות מהותיים.

מדד ה-S&P נסחר במכפיל 17 על הרווח המצרפי החזוי השנה - הגבוה מאז 2009. המדד זינק ב-9.4% מאז השפל של שישה חודשים שרשם בתחילת אוקטובר. ברקע לעלייה - עונת דוחות כספיים טובה לרבעון השלישי ונתוני מאקרו טובים שנתפסים בעיני המשקיעים כסימנים שהכלכלה מסוגלת לעמוד בפני האטה אפשרית וכן בסיום ההקלה המוניטרית של הפדרל ריזרב.

רוב החברות ב-S&P 500 כבר פירסמו דוחות ו-80% מהן עקפו את תחזיות הרווח ו-60% דיווחו על מכירות טובות מהצפי. במרכז יומן הדוחות השבוע חברת וול מארט שצפויה לדווח על התוצאות לקראת פרסום נתון המכירות הקמעונאיות לאוקטובר.

עוד בגזרת הקמעונאות, עליבאבא הגיעה למכירות של יותר מ-9 מיליארד דולר עד כה במכירות המיוחדות לרגל חג "יום הרווקים" בסין. מדובר במכירות שיא מרחבי העולם ולא רק מסין, בעוד עליבאבא מציעה הנחות משמעותיות של מגוון מוצרים.

זינגה נסחרה על רקע העלאת המלצה שקיבלה מבית ההשקעות ג'פריס מ"החזק" ל"קנייה" הודות לעלייה צפויה בפרסום במשחקים במובייל.

מפעילת הקזינו בלאס וגאס, סיזרס (סימול CZR), בלטה לשלילה לאחר דוחות רעים לרבעון השלישי.

אורמת תעשיות ואורמת טכנולוגיות דיווחו הבוקר על כניסתן להסכם החלפת מניות. במסגרת ההסכם נקבע כי מחזיקי אורמת תעשיות יקבלו מניות בחברת אורמת טכנולוגיות כך שלאחר השלמת החלפת המניות, אורמת תעשיות תהפוך לחברה פרטית בבעלותה של אורמת טכנולוגיות.