נעילה שלילית באירופה; מניות הבנקים הגדולים עמדו במוקד

נעילה מעורבת באסיה; הניקיי היפני בלט לטובה ■ הבנקים HSBC , Royal Bank of Scotland ו-UBS הגיעו להסדר עם הרגולטורים בארה"ב, בריטניה ושוויץ וישלמו קנסות בגין מניפולציות בשערי מטבע

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

מגמה שלילית נרשמה היום (ד') בבורסות אירופה, כשנראה כי המשקיעים מממשים רווחים אל מול שיאים של 5 שבועות במדדים המובילים.

נגיד ה-ECB, מריו דרגי, קרא היום לממשלות גוש האירו ליישם רפורמות נחוצות על מנת לעודד צמיחה. בנאום שנשא בבית הספר לכלכלה ועסקים ברומא, אמר דרגי כי על הממשלות לבצע רפורמות בשוק העבודה על מנת להוריד את שיעור האבטלה.

הבנקים HSBC , Royal Bank of Scotland ו-UBS הגיעו להסדר עם הרגולטורים בארה"ב, בריטניה ושוויץ וישלמו קנסות בגין מניפולציות בשערי מטבע.

ענקית השירותים האיטלקית Enel רושמת ירידות לאחר שדיווחה על ירידה ברווחיה ברבעון השלישי של השנה ל-298 מיליון אירו, זאת לעומת צפי לרווח של 320.4 מיליון אירו.

נעילה מעורבת באסיה; הניקיי בלט לחיוב

מגמה מעורבת חתמה היום את המסחר בבורסות אסיה, כשמדד הניקיי היפני בלט לחיוב על רקע היחלשות הין מול הדולר לשפל של כ-7 שנים.

"השוק מעדיף כרגע מניות יפניות, בין היתר הודות להודעת הבנק המרכזי לאחרונה והדיבורים על בחירות מוקדמות. ראש הממשלה שינזו אבה עשוי לחזור מהבחירות עם כוח רב יותר ומנדט חדש לשינוי", ציינו הבוקר ב-Pengana Capital.

המשקיעים ממתינים ל-17 בנובמבר, אז יפורסם נתון צמיחה התמ"ג ביפן לרבעון השלישי של השנה. דוח התמ"ג יאפשר למשקיעים להעריך טוב יותר כיצד תסיים יפן את 2014.

חולשת הין היפני תורמת למניות חברות היצוא הגדולות, ביניהן ענקיות הרכב והטכנולוגיה דוגמת Honda , Toyota ו-Sharp .

יצרנית האלומינום United Rusal דיווחה כי היא עברה ברבעון השלישי לרווח של 25 מיליון דולר לעומת הפסד ברבעון המקביל אשתקד. זאת, חרף ירידה של 9% בתפוקת ייצור האלומיניום ל-2.7 מיליון טון ברבעון החולף.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]