אתר יו-טיוב חתם על עסקה עם שורה של מפיצי מוזיקה עצמאיים שמאוגדים תחת חברת מרלין, וזאת במטרה לקדם את האמנים שלהם באתר.
העסקה נחתמה לאחר תקופה ארוכה של מתיחות, שבמהלכה אף איים האתר להוריד קליפים וחומרים של אמנים דוגמת אדל או ארטיק מאנקיס.
בעקבות העסקה מתכננים באתר לקדם מודל של צריכת מוזיקה בתשלום, שיתחרה בשירותים דומים כמו Beats של אפל.
המודל, שצפוי להיות מושק בשבועות הקרובים, אמור לאפשר לגולשים המשלמים להאזין ולצפות בקליפים ללא פרסומות. אפשרות נוספת היא לשמור קובצי מוזיקה לצורכי האזנה אוף-ליין.
בכירים בתעשייה טוענים כי מהלך זה עשוי לשנות דרמטית את היחסים בין האתר לבין תעשיית המוזיקה.
עד עתה אתר יו-טיוב היווה קרקע נוחה לקידום ולהפצה של אמנים, אך לא ככזה שמייצר עבורם הכנסה משמעותית. אם האתר יצליח כעת להפוך חלק ממיליארד הגולשים בחודש למנויים משלמים, מהלך זה עשוי לתת זריקת מרץ כלכלית לתעשייה.
על-פי הערכות, המודל עשוי להפיק הכנסות בסך חצי מיליארד דולר בשנה.
עד עתה חתמה החברה על חוזים עם סוני, וורנר ויוניברסל, וכעת עם החתימה עם חברת מרלין היא מחזיקה בפורטפוליו נרחב של אמנים ובזכויות היוצרים של כ-2,000 אמנים.
מנתונים שפרסם בעבר יו-טיוב עולה כי מאז שנרכש על-ידי גוגל ב-2006 הוא שילם לאמנים כמיליארד דולר, וזאת במסגרת חוזים לשיתוף רווחים מהפרסומות המופיעות באתר.
הצדדים סירבו להגיב לידיעה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.