המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת; "צריך פסק זמן"

JP מורגן, סיטי ועוד 3 בנקים אירופאיים נקנסו ב-3 מיליארד דולר על מניפולציות בשערי מטבע ■ המלאים הסיטונאיים לספטמבר עלו בהתאם לצפי ■ אנליסט: "אנחנו מושפעים מאירופה - החולשה הכלכלית באירופה במוקד"

 וול סטריט אירופה  / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר הנעילה המעורבת אמש ועל רקע הירידות החדות באירופה היום, כמו גם נתון מאקרו שפורסם היום.

אתמול וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת בסיומו של יום מסחר תנודתי שהתאפיין במחזור מסחר נמוך לאור "יום הוותיקים" (Veterans Day). מדד ה-S&P נסחר אתמול במכפיל 17 על הרווח המצרפי החזוי השנה - הגבוה מאז 2009.

"אנחנו כנראה מושפעים מאירופה. החולשה הכלכלית באירופה במוקד, ואנחנו רואים חולשה בבנקים באירופה ובשווקים. אבל גם צריך פסק זמן, עלייה ללא הפסקה היא לא הדבר הכי בריא", אומר פיטר בוקבר, אנליסט ראשי ב-Lindsey Group.

בזירת המאקרו פורסמו היום המלאים הסיטנאיים לחודש ספטמבר, שעלו ב-0.3%, בהתאם לצפי, לאחר עלייה של 0.7% בחודש הקודם.

מניות סיטיגרופ ו-JP מורגן תחת לחץ לאחר שהרגולטורים בארה"ב, שוויץ ובריטניה קנסו אותם ביחד עם 3 בנקים אחרים בסכום כולל של 3 מיליארד דולר על מניפולציות בשערי מטבע.

עליבאבא המשיכה לבלוט לאחר שאתמול מכרה ביותר מ-9 מיליארד דולר במכירות המיוחדות לרגל חג "יום הרווקים" בסין. מדובר במכירות שיא מרחבי העולם ולא רק מסין, בעוד עליבאבא מציעה הנחות משמעותיות של מגוון מוצרים. יו"ם הרווקים" עבר את "הבלאק פריידיי" בארה"ב.

סלקום דיווחה על ירידה של 6.7% בהכנסות ל-1.142 מיליארד שקל ברבעון השלישי. הרווח הנקי עלה ל-74 מיליון שקל מ-52 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה איבדה 19,000 מנויים.

פרטנר רשמה ירידה קלה של 1% בהכנסות ל-1.102 מיליארד שקל ועלייה של 5% ברווח הנקי ל-40 מיליון שקל. בסיס מנויי הסלולר רשם ירידה של 20,000 מנויים ברבעון.