וול סטריט ננעלה ביציבות: "המכפילים הגבוהים מפחידים"

מניית ניורודרם - הישראלית החדשה בוול סטריט - נפלה כ-8% ■ מחיר הנפט המשיך לרדת ■ מנהל השקעות בוול סטריט: "העלייה הקטנה במכירות הקמעונאיות לא תספיק. אנחנו נראה עצירה בראלי. לא נמשיך לטפס כך לנצח"

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

וול סטריט נסחרה היום (ו') ביציבות והמדדים ננעלו כמעט ללא שינוי כשברקע התאוששות במכירות הקמעונאיות בחודש אוקטובר ועלייה במדד אמון הצרכנים לשיא של 7 שנים. מחיר הנפט המשיך לרדת ונסחר סביב 74 דולר לחבית, תוך שהוא ממשיך לשחוק את מניות חברות האנרגיה בוול סטריט כמו אקסון מובייל . מדדי המניות המובילים עדיין נסחרים ברמות שיא וה-S&P 500 עלה השבוע ב-0.3% - שבוע רביעי ברציפות של עליות.

"אנשים מחכים לראלי חג המולד", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות ב-Banyan Partners. "העלייה הקטנה במכירות הקמעונאיות לא תספיק. אנחנו נראה עצירה בראלי. לא נמשיך לטפס כך לנצח".

גם ג'ון פוקס, מנהל מחלקת המחקר ב-Fenimore, ספקן באשר להמשך הראלי: "המכירות הקמעונאיות יצאו טוב וזו עדות לכך שהכלכלה משתפרת. אבל זה לא סוד. כל הדברים האלה כבר מתומחרים בשוק. מה שמפחיד אותי זה המכפילים הגבוהים".

מדד S&P 500 נסחר במכפיל 17 על הרווח החזוי השנה - שיא שלא נראה מאז דצמבר 2009. המדד זינק בכמעט 10% מהשפל האחרון ב-16 באוקטובר על רקע דוחות כספיים טובים ונתוני מקרו שהפיגו את החששות מהאטה כלכלית בארה"ב, בעוד הפדרל ריזרב סיים את תוכנית רכישות האג"ח ומתכונן להעלאת ריבית באמצע 2015.

בזירת המקרו, המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.3% בחודש אוקטובר לאחר שירדו ב-0.3% בספטמבר, לראשונה מזה 8 חודשים. (לסיפור המלא)

נתון חשוב נוסף שפורסם היום הוא מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש נובמבר שעלה לשיא שלא נראה מאז אמצע 2007. המדד עלה ל-89.4 נקודות לעומת 86.9 נק' באוקטובר.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, מניות ספקיות השירותים למגזר הנפט השנייה והשלישית בגודלן בארה"ב, Baker Hughes ו-Halliburton בלטו על רקע דיווחים ב"וול סטריט ג'ורנל" למיזוג ענק ביניהן.

הקמעונאית Nordstrom בלטה לטובה לאחר שדיווחה אמש על תוצאות טובות מהתחזיות.

אפלייד מטריאלס בלטה לשלילה לאחר שדיווחה אמש על תוצאות שעמדו בתחזיות, אך גם תחזית נמוכה מהערכות האנליסטים.

חברת הולכת התרופות הישראלית נוירודרם החלה להיסחר היום בנאסד"ק תחת הסימול NDRM, לאחר שגייסה אמש בוול סטריט 45 מיליון דולר בהנפקה של 4.5 מיליון מניות במחיר של 10 דולר למניה. החברה ביקשה לגייס 58-72 מיליון דולר, לפי שווי של עד 290 מיליון דולר. לדבריה, סכום הגיוס עשוי לגדול ליותר מ-50 מיליון דולר אם החתמים יממשו את האופציה שלהם לרכוש עוד מניות. המניה צנחה בכ-8% ביומה הראשון במסחר בניו יורק.

מניית סייברארק הישראלית המשיכה לעלות על רקע הדוחות הכספיים הטובים שפרסמה בליל חמישי, שהיכו את התחזיות עם רווח של 20 סנט למניה לעומת צפי האנליסטים לסנט אחד למניה בלבד.