בורסות אירופה ננעלו כמעט ללא שינוי; מניות התרופות ירדו

התמ"ג בגוש האירו עלה מעבר לתחזיות; כלכלות גרמניה וצרפת התרחבו ברבעון השלישי לעומת התכווצות ברבעון הקודם ■ נעילה מעורבת באסיה - יפן והונג קונג עלו ושנגחאי ירדה

בורסה אירופה סטוק  / צלם: thinkstock
בורסה אירופה סטוק / צלם: thinkstock

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') כמעט ללא שינוי בעקבות המשך הקריסה במחיר הנפט שגררה ירידה חדה במניות הסחורות. גם מניות התרופות ירדו. בגוש האירו פורסמו נתוני מאקרו חיוביים. מדד Stoxx 600 איבד 0.1% וסגר שבוע בעלייה של 0.1%. המדד עדיין זינק ב-8% מאז השפל האחרון ב-16 באוקטובר.

התמ"ג בגוש האירו עלה ברבעון השלישי ב-0.2%, מעבר לתחזיות לעלייה של 0.1%. התמ"ג הגרמני צמח בהתאם לצפי בשוק ב-0.1% לאחר התכווצות באותו שיעור ברבעון השני. גם כלכלת צרפת רשמה צמיחה ברבעון השלישי - התמ"ג צמח ב-0.3% אחרי התכווצות של 0.1% ברבעון הקודם. אנליסטים צפו צמיחה מתונה יותר, של 0.1%.

מניות האנרגיה נחלשו כאמור על רקע המשך הצניחה במחיר הנפט לכ-74 דולר לחבית, שגורתת ירידה בשוק הסחורות. מניית Randgold נחלשת וכך גם Anglo American וריו טינטו .

מניית Abengoa קרסה על רקע חששות מיכולתה לפרוע אג"ח של תחנת כוח שלה בספרד.

כמו כן, מניית SBM Offshore נפלה על רקע חשדות כי בחברה שיחדו גורמי ממשל בברזיל כדי לזכות בחוזים.

בסקטור התרופות, נוברטיס ואסטרה זנקה ירדו ומדד מניות התרופות העיק על ה-Stoxx 600.

נטייה לעליות באסיה

בורסות אסיה נסחרו היום במגמה מעורבת - יפן והונג קונג עלו ושנגחאי ירדה. מדד MSCI אסיה עלה ב-0.1% לאחר שבסין עלו היום סימנים נוספים להאטה בכלכלה. תפוקת המפעלים באוקטובר ירדה וההשקעות בשפל של 13 שנה.

מדדי וול סטריט סגרו אמש בעליות של עד 0.4%, כשמדד הדאו ג'ונס שוב שבר שיא. היום בארה"ב יפורסמו נתוני מאקרו חשובים שיצביעו על כיוון הכלכלה: המכירות הקמעונאיות, סנטימנט הצרכנים של אוניבריסטת מישיגן, מחירי היבוא והיצוא והמלאים העסקיים.

בורסת יפן עלתה על רקע היחלשות הין מול הדולר וכל על רקע ציפיות כי ראש הממשלה היפני יקדים בחירות במדינה ויעכב את תוכנית העלאת המסים. הניקיי היפני השלים תשואה חיובית של יותר מ-3.5% השבוע.