3 מניות שנפלו עד 47% השנה ויכולות לזנק ב-2015

ג'ף ריבס מאתר מרקטוואץ' מסמן מניות חבוטות שיכולות להציג קאמבק מרשים בשנה הבאה

סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס
סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: רויטרס

לא חסרים חששות לגבי שוק המניות בימים אלה: חשש מדפלציה ומיתון באירופה, חשש מקצב הצמיחה האיטי בסין, חשש מהעלאת ריבית בארה"ב ועוד. אבל אם תשאלו את ג'ף ריבס מאתר מרקטוואץ', השוק ימשיך לעלות. הוא גם מסמן 3 מניות שנפלו וכעת, לדעתו, מוכנות לבצע קאמבק ב-2015.

"החשש מלהיכנס לשוק המניות בשיא יכול להיות מוצדק", הוא כותב, "אז למה לא להתמקד במניות פחות מוכרות שנחבטו? הן עשויות להציג תשואת יתר ב-2015".

הנה 3 המניות המומלצות של ריבס:

Seadrill (סימול: SDRL) - שווי שוק של 10.8 מיליארד דולר, נפלה ב-47% השנה. המניה ספגה זעזועים בשל הצניחה במחיר הנפט בחודשים האחרונים. החברה מתמקדת בקידוחי נפט בים, שעלותם גבוהה יותר, ולכן היא חשופה יותר לירידה במחיר הנפט שמפחית את הכדאיות הכלכלית בקידוחי ים. ריבס סבור שלא רק שמחיר הנפט לא ימשיך לצנוח מהרמות הנוכחיות, אלא הוא מזכיר גם את ההתקשרות של החברה בשני פרויקטים גדולים במערב אפריקה, תוך שהיא חוברת לענקיות נפט כגון אקסון מובייל וטוטאל.

החשש הגדול הוא מפגיעה בתשלומי הדיבידנדים. החברה מחלקת היום דולר אחד למניה בכל רבעון, מה שמשקף תשואת דיבידנד של 18% בשנה. זה כנראה לא צפוי להימשך בעוד תחזית הרווח עומדת על 3 דולרים לשנה, כך שאין מספיק רווחים כדי לעמוד בקצב חלוקת הדיבידנדים האמור.

יחד עם זאת, גם אם החברה תחתוך את הדיבידנד ב-75%, משקיעים עדיין ייהנו מתשואת דיבידנד של 5% בשנה.

דויטשה בנק - בנק גרמני עם שווי שוק של 40.5 מיליארד דולר, המניה קרסה ב-39% השנה. החשש ממיתון באירופה והנתונים הכלכליים השליליים שפורסמו בחודשים האחרונים בגרמניה חבטו במניית דויטשה בנק. כידוע, מניות הבנקים תמיד מגיבות בחדות לצמיחה מחזורית ולאחר שכלכלת גרמניה התכווצה ב-0.2% ברבעון השני, מניות הבנקים הגרמניות נפלו. היום, אגב, דווח כי כלכלת גרמניה חזרה לצמוח ב-0.1% ברבעון השלישי.

ריבס ממליץ לקנות את המניה לאור ביצועי העבר של הבנק ומזכיר את הקאמבק של המניה משפל של כ-30 דולר בשנת 2011 לכ-50 דולר בתחילת השנה. הוא גם מזכיר שתשואת הדיבידנד של המניה עומדת על כ-3.2%.

IBM - שווי שוק של 160 מיליארד דולר, המניה ירדה השנה ב-13%. מניית IBM נותרה מאחור בחודש אוקטובר בעוד מרבית המניות הגדולות טיפסו. ריבס סבור שמדובר בהזדמנות קנייה מצוינת למשקיעים לטווח ארוך. יש לה תשואת דיבידנד של 2.7% בשנה והיא חילקה דיבידנדים משנת 1916. החברה נפגעה בשל ירידה בהשקעות ה-IT מצד חברות רבות, אולם אם הכלכלה העולמית תצמח בשנתיים הקרובות, מניות הטכנולוגיה ייהנו מכך.

"אחרי הכל", טוען ריבס, "עסקים לא יכולים להישאר עם שרתים ישנים ותוכנות לא מעודכנות לנצח".