אתר "ביזנס אינסיידר" חשף עד כמה גדולה אובר וכמה גדולה היא הולכת להיות: על-פי מידע שהגיע לידי העורך הראשי והמייסד של אתר החדשות הפופולרי, הנרי בלודג'ט, אובר - אפליקציית הזמנת המוניות הפופולרית בעולם - צפויה לרשום הכנסות של 10 מיליארד דולר עד סוף 2015. אובר גובה עמלה של כ-20% על כל עסקה שמתבצעת דרך האפליקציה, כך שבאתר מציינים שההכנסות נטו של החברה יגיעו ל-2 מיליארד דולר עד סוף השנה הבאה.
על-פי האתר, רוב הכנסות החברה מגיעות מעשר הערים הוותיקות ביותר שמפעילות את השירות, בהן ניו יורק וסן פרנסיסקו. אובר פועלת בלמעלה מ-140 ערים ב-45 מדינות. עם זאת, יש לציין כי אובר רחוקה מלהיות רווחית, זאת לאור מאמצי השיווק האגרסיביים שהיא משקיעה בכל אחת מהערים בהן היא פועלת.
באתר מנסים להסביר את ההצלחה הפנומינלית של אובר, ששוויה נאמד ב-18.2 מיליארד דולר, באמצעות השוואה לפייסבוק. על-פי האתר, הרשת החברתית צפויה להגיע לראשונה להכנסות של 10 מיליארד דולר רק השנה - אחרי יותר מעשר שנים של פעילות לעומת אובר שקיימת חמש שנים בלבד. בלודג'ט סיפר כי מקורותיו ציינו שהחברה מתכננת הנפקה בשנים הקרובות לפי שווי של 50-100 מיליארד דולר.
אחת המתחרות הגדולות של אובר היא חברת גט טקסי הישראלית. בשונה מאובר, גט טקסי היא חברה רווחית ברוב הערים בהן היא פועלת, אך הכנסות החברה רחוקות מאלה של אובר. על-פי נתונים שפרסם לאחרונה מנכ"ל והמייסד השותף של גט טקסי, שחר וייסר, החברה צפויה לרשום הכנסות של 100-150 מיליון דולר השנה ולהגיע להכנסות של 500 מיליון דולר בשנה הבאה לאחר צמיחה שנתית של 400%. זה אמנם רחוק מהמספרים של אובר, אך עדיין מדהים לראות איך גם גט טקסי, באותה תעשייה, מצליחה להגיע למספרים גבוהים למדי לחברת אינטרנט שקיימת פחות מחמש שנים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.