הנתון שמראה ששוק המניות בוול סטריט פשוט תקוע

בלומברג: ה-S&P 500 עלה או ירד ב-0.1% במשך 4 ימי המסחר האחרונים - הרצף הארוך ביותר של תנועה כזו דחוקה מאז חודש מאי 197

 וול סטריט אירופה  / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

מדד S&P 500 אמנם שוהה ברמת שיא, אך ימי המסחר האחרונים מגלים שהשוק פשוט נעצר. לפי נתוני סוכנות בלומברג, המדד עלה או ירד ב-0.1% במשך 4 ימי המסחר האחרונים. זהו הרצף הארוך ביותר של תנועה כזו דחוקה מאז חודש מאי 1979.

בכלל, המסחר בוול סטריט בשבוע החולף היה האיטי ביותר מזה כחודשיים. מניות האנרגיה ירדו ב-2% בגלל המשך נפילת הנפט, ומצד שני מניות כמו Baker Hughes ו-DreamWorks Animation זינקו ב-14% על רקע גל מיזוגים ורכישות.

"השוק נסחר בטווח צר מאוד", אומרת לסוכנות בלומברג אסטרטגית השקעות בכירה ב-Voya Investment Management. "השוק בשיא והמשקיעים חוששים. הדוחות הכספיים טובים אבל אין איזה טריגר שילהיב את המשקיעים".

לפי בלומברג, במהלך השבוע האחרון טווח המסחר בשוק המניות האמריקאי היה פחות מ-0.8% (ההפרש בין הנמוך היומי לגבוה היומי בממוצע) ומחזור המסחר היה נמוך מ-6 מיליארד מניות ביום בממוצע - שפל שלא נראה מאז ה-12 בספטמבר.

מדד S&P 500 נסחר בימים אלה במכפיל 17 על הרווח המצרפי החזוי השנה - שיא שלא נראה מאז 2010. במילים אחרות, השוק לא זול אחרי ראלי של כמעט 10% מה-15 באוקטובר, בו רשם המדד את העלייה החדה ביותר ב-20 ימים מזה כשנתיים.