נציגים של חברות יצרני הרכבות הגדולות בעולם הגיעו לת"א בשבוע שעבר כדי להשתתף בכנס מציעים במכרז לרכישת 62 קטרים חשמליים של רכבת ישראל. בין החברות הבינ"ל ששלחו נציגים לכנס: Siemens, Bombardier, Alstom, CNR, CSR, Skoda, Hyundai, Pesa ו-CAF.
במסגרת פרויקט הסבת רשת המסילות הארצית של רכבת ישראל לחשמל, פרויקט שמבקר המדינה העריך את עלותו בכ-13.7 מיליארד שקל, מתכוונת חברת הרכבת לרכוש קטרים וקרונות חשמליים ולהסב את הציוד הקיים שברשותה.
במסגרת פרויקט החשמול, פרסמה רכבת ישראל מכרז לרכישת 62 קטרים (עם אופציה ל-16 נוספים) הפועלים על הינע חשמלי. במסגרת המכרז נערך לפני כמה ימים כנס מציעים שבו הוצגה חברת רכבת ישראל למעוניינים להתמודד במכרז, והוצגו באופן מפורט הצרכים, הכוונות, התקנים שיש לעמוד בהם ועוד. בנוסף, ענו נציגי הרכבת לשאלות טכניות, משפטיות, תקציביות ונוהליות של נציגי החברות. ההצעות של המתמודדים במכרז צריכות להתקבל במשרדי הרכבת עד לסוף חודש ינואר 2015.
במקביל למכרז הקטרים, צפויה רכבת ישראל לצאת למכרז תשתיות החשמל עד סוף השנה הנוכחית, וכן למכרז לרכש קרונות ממונעים חשמליים דו קומתיים (EMU's), שיפורסם במחצית הראשונה של 2015.
הרכבות החשמליות, שכבר פועלות ברוב המדינות המתקדמות, אמורות לקצר את זמן הנסיעה באופן ניכר, לצמצם את מספר התקלות ולהפחית את רמת זיהום האוויר. הן נחשבות אמינות יותר וחסכוניות.
לדברי בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, "שמחנו לראות כי החברות הגדולות בעולם מעוניינות להשתתף במכרז הקטרים. רכבת ישראל נערכת, בכל המישורים, לקראת כניסתה לעידן הרכבות החשמליות. המעבר לשיטת הפעלה של רכבת חשמלית, המקובלת בכל המדינות המתקדמות, יהווה קפיצת מדרגה משמעותית בכל תחום הנוגע להפעלת הרכבת והוא הגורם המרכזי ביכולת העתידית של הרכבת להמשיך לצמוח ולהגיע ליעדים חדשים. התאמת הקרונות, כבר כיום, להפעלה ברשת מסילות חשמלית מתבצעת במקביל לקידום מכרזי החשמול ולהתקדמות העצומה בהקמת פרויקטי תשתית הרכבת לירושלים ולכרמיאל".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.