מחפשים כיוון: המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת

כלכלת יפן גלשה למיתון ברבעון השלישי של השנה ■ יו"ר ה-ECB: תתכן רכישת אג"ח ממשלתיות ■ מאקרו: מדד האמפייר סטייט ותפוקת הייצור - מתחת לצפי ■ Actavis תרכוש את יצרנית הבוטוקס Allergan ב-66 מיליארד דולר

וול סטריט    / צלם: בלומברג
וול סטריט / צלם: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, על רקע דבריו של מריו דרגי והגלישה המפתיעה של כלכלת יפן למיתון ברבעון השלישי של השנה. מספר נתוני מאקרו פורסמו לפני הפתיחה, ובגזרת הדוחות לא היו היום דיווחים מהותיים.

מדדי המניות המובילים בארה"ב עדיין נסחרים ברמות שיא וה-S&P 500 עלה בשבוע החולף ב-0.3% - שבוע רביעי ברציפות של עליות. המדד זינק בכמעט 10% מהשפל האחרון ב-16 באוקטובר והוא נסחר במכפיל 17 על הרווח החזוי השנה - שיא שלא נראה מאז דצמבר 2009. המשמעות - השוק לא זול אחרי הראלי.

ביפן פורסם היום כי התמ"ג ירד ב-1.6% ברבעון השלישי, בניגוד מוחלט לקונצנזוס האנליסטים, שחזה צמיחה כלכלית של 2.25%. הסיבות המרכזיות להפתעה: העלאת המס של ראש הממשלה שינזו אבה פגעה יותר מהצפי, וכן נפילה בהשקעות הון מצד פירמות וחברות. ברבעון השני, נזכיר, קרס התמ"ג היפני ב-7.3% (בחישוב שנתי). הגלישה של יפן למיתון מוסיפה לחששות מהאטה גלובלית.

נגיד הבנק המרכזי האירופי, מריו דרגי, אמר היום כי הצמיחה בגוש האירו נחלשה במהלך חודשי הקיץ, אולם הדגיש כי הוא מוכן לבצע צעדים נוספים על מנת לתמרץ את הכלכלה, אם יידרש, כולל רכישת אג"ח ממשלתיות. בדברים שנשא בפרלמנט האיחוד האירופי אמר עוד דרגי כי ישנן ראיות מוקדמות לכך שמאמצי הבנק להקל על תנאי האשראי מניבים פירות.

בזירת המאקרו פורסם לפני פתיחת המסחר מדד האמפייר סטייט לנובמבר, הבודק את פעילות הייצור באזור ניו-יורק, שעלה ל-10.2 נקודות, לעומת צפי לעלייה ל-12.1 נקודות, מ-6.2 נקודות בחודש שעבר.

עוד פורסם נתון תפוקת הייצור לחודש אוקטובר, שירד ב-0.1%, לעומת הצפיה לעלייה של 0.2%, לאחר עלייה של 1% בספטמבר.

פייזר וחברת מרק הגרמנית (Merck KGaA ) משתפות פעולה בפיתוח מוצר חדש לטיפול בגידולים סרטניים. המהלך אולי יתן דחיפה לחטיבה האונקולוגית של פייזר, אבל גורם לה להוריד את תחזית הרווח השנתית לאור התשלום הראשוני בסך 850 מיליון דולר שהיא תוציא בפרויקט המשותף.

יצרנית הבוטוקס Allergan תמכר ל-Actavis PLC תמורת 66 מיליארד דולר.

מיזוג ענק בין שתי ספקיות השירותים למגזר הנפט השנייה והשלישית בגודלן בארה"ב: Halliburton תרכוש את Baker Hughes תמורת 34.6 מיליארד דולר.

אלביט מערכות זכתה בחוזה לאספקת מערכות הגנה מבוססות לייזר אינפרה עבור השלב הראשון של תכנית חיל האוויר הגרמני למערכות הגנה עצמית למטוסי איירבוס A400M החדשים של החיל. החוזה, שהנו בסכום שאינו מהותי לאלביט מערכות, יבוצע במהלך כשנה אחת.

טוויטר ממשיכה לרכז עניין על רקע הורדת הדירוג שלה לרמת "זבל" על ידי S&P.

לאחר שחתכה ברבע את שווי ההנפקה וצנחה ב-8% ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט (לאחר שצנחה עד 16% במסחר התוך יומי), חברת הולכת התרופות הישראלית נוירודרם (סימול NDRM) תמשיך לרכז עניין.