יום תנודתי בבורסה נסגר בעליות; מזרחי טפחות עלה 1.6%

בנק מזרחי טפחות דיווח על רווחי שיא ברבעון השלישי ■ פתיחה חיובית בוול סטריט; עליות בבורסות אירופה

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

יום תנודתי בבורסה בת"א (ג') נסגר בסופו של דבר בעליות שערים במדדים המובילים, ברקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ופתיחה חיובית בוול סטריט. מחזור המסחר סתכם בכ-1.067 מיליארד שקל.

המסחר היום הושפע גם מהמצב הבטחוני. הבוקר בוצע עוד פיגוע בירושלים. שני מחבלים נכנסו לבית הכנסת קהילת יעקב בשכונת הר נוף בירושלים עם גרזנים וסכינים ופגעו במספר מתפללים שהיו במקום. על פי הדיווח יש 4 הרוגים ועוד 5 פצועים מבין המתפללים. שוטרים שהגיעו למקום פגעו והרגו את שני המחבלים. יש גם פצועים בקרב השוטרים. רה"מ נתניהו הבטיח "תגובה קשה" לפיגוע.

הדולר התחזק היום (ג') לשיא של שנתיים ושערו היציג נקבע מעל 3.84 שקלים לראשונה מאז ה-28 בנובמבר 2012, על רקע ההסלמה הביטחונית בעקבות הפיגוע הקשה הבוקר בבית הכנסת בירושלים. שערו היציג של הדולר נקבע היום על 3.841 שקלים - עלייה של 0.4%. האירו היציג טיפס 0.5% ל-4.803 שקלים.

מזרחי-טפחות פרסם דוחות

הבוקר נפתחה עונת הדוחות בבנקים, כאשר מזרחי טפחות דיווח על תוצאות הרבעון השלישי של 2014. בשורה התחתונה דיווח הבנק כי הרווח הנקי ברבעון השלישי עמד על 304 מיליון שקל לעומת 301 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הבינלאומי ובנק דיסקונט יפרסמו בהמשך השבוע, וביום שני הבא יפרסמו שני הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי. בימים האחרונים פרסמו חלק מהאנליסטים תחזיות לתוצאות הקרובות. נראה כי האנליסטים די אופטימיים בסך הכול, וחוזים לחמשת הבנקים הגדולים רווח של קרוב ל-2 מיליארד שקל ברבעון השלישי. (לכתבה המלאה)

בזק המשיכה לרכז עניין לאחר שצנחה אתמול. שר התקשורת גלעד ארדן השלים אתמול את אחד המהלכים הדרמתיים בשוק התקשורת לדורותיו. ביום האחרון לתפקידו, סגר ארדן והוציא לדרך את הרפורמה בשוק התקשורת הקווית, רפורמה שהייתה תקועה שנים במשרד התקשורת, וזאת בניגוד מוחלט לכל התחזיות ולכל הערכות בשוק. המהלך של ארדן מטלטל את שוק התקשורת וקובע בו כללי תחרות חדשים שמשנים לחלוטין את תנאי התחרות בשוק ומסדיר את היחסים בין בזק לבין כל השחקנים האחרים בשוק באופן שבו יוכלו להשתמש בתשתיותיה תמורת מחיר שקבע המשרד.

האנליסט רוני בירון מ-UBS הוציא הבוקר סקירה מיוחדת בעקבות הצעד של ארדן, ובהתייחסות לבזק מציין כי האפקט על החברה יהיה נייטרלי בטווח הבינוני-ארוך. ב-UBS נותרים חיוביים בנוגע למניית החברה. ביחס לסלקום ופרטנר , הרי שהמהלך יסייע להן לגוון שירותים אל מול התחרות העזה בשוק הסלולר, אולם ב-UBS נותרים זהירים ביחס למניות החברות.

כן פייט מדווחת היום על תכניות הפיתוח ואבני הדרך הקרובות לסוף 2014 ולשנת 2015, כאשר החברה צפויה לפרסם את התוצאות הסופיות של הניסוי הקליני שלב II/III בפסוריאזיס ברבעון הראשון של 2015. כמו כן, החברה תפרסם תוצאות סופיות מניסוי שלב II בגלאוקומה באמצע שנת 2015. בנוסף, כן פייט תסיים פיתוח קיט מסחרי לשימוש בתרופות החברה עד סוף 2014.

חברת קולפלנט קיבלה אישור פטנט מהאיחוד האירופי לטכנולוגיית הליבה. הפטנט שהתקבל כעת מגן על טכנולוגיית קולפלנט לייצור קולגן בצמחי טבק, ומצטרף לפטנט שאושר על ידי האיחוד האירופי בעבר. השוק האירופאי הוא שוק היעד המיידי של קולפלנט, ובכוונת החברה להתחיל שם במכירות שני מוצרים כבר ב-2015.