המסחר בוול סטריט ננעל בעליות; "קשה לומר שהשוק זול"

מנהל השקעות: "כרגע המשקיעים לא רוצים למשוך כספים אבל אני מניח שנראה יותר ויותר אנשים שירצו לממש רווחים" ■ נעילה חיובית גם בבורסות אירופה ■ הזהב זינק 1.2% וננעל בשער של 1,197.1 דולר לאונקיה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

וול סטריט ננעלה היום (ג') בעליות שערים, כאשר מדד S&P 500 והדאו ג'ונס שברו שיאים נוספים. זאת, על רקע עונת דוחות כספיים טובה מהצפוי, ונתונים מקרו-כלכליים שהראו לאחרונה כי הכלכלה האמריקאית עשויה לעמוד בלחצים מצד אירופה ובהידוק מוניטרי של הפדרל ריזרב.

"קשה לומר ששוק המניות האמריקאי זול", אומר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Vontobel Asset Management. "השוק מתומחר נורמלי או אפילו יקר בימים אלה. כרגע המשקיעים לא רוצים למשוך כספים אבל אני מניח שנראה יותר ויותר אנשים שירצו לממש רווחים".

מדד S&P 500 קפץ 9.6% משפל של חצי שנה אליו הגיע בחודש שעבר ונסחר היום במכפיל 17 על הרווח החזוי השנה. מדובר במכפיל הרווח הגדול ביותר מאז דצמבר 2009. אמש הוריד JP מורגן את ההמלצה לשוק המניות בארה"ב ל"תשואת חסר" מ"תשואת יתר" ובמקביל העלה המלצה לשוק האירופי.

כזכור, ב-4 ימי המסחר האחרונים בהם השוק נע בטווח מסחר צר מאוד ומדד S&P 500 ננעל בעלייה או בירידה יומית של 0.1% בלבד.

עליות חדות למדי נרשמו היום גם במחירי הזהב והכסף. הזהב זינק היום 1.2% וננעל בשער של 1,197.1 דולר לאונקיה.

בזירת המקרו - מיעוט נתונים היום; מדד המחירים ליצרן עלה ב-0.2% באוקטובר בעוד אנליסטים בשוק ציפו לירידה של 0.1%. מלבד זאת לא פורסמו נתוני מקרו נוספים.

הום דיפו היכתה התחזיות

מבין המניות הבולטות היום, הום דיפו היכתה את תחזיות האנליסטים ודיווחה היום על רווח של 1.15 דולר למניה ברבעון האחרון לעומת 95 סנט למניה ברבעון המקביל. הכנסות החברה עמדו על 20.52 מיליארד דולר לעומת 19.47 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

טוויטר המשיכה לרכז עניין על רקע הורדת הדירוג שלה לרמת "זבל" על ידי סוכנות הדירוג S&P.

מניית Pinnacle Foods (סימול: PG), שמחזיקה במותג המזון הקפוא Birds Eye, נופלת לאחר שקרן הפרייבט אקוויטי בלקסטון (סימול: BX) מסרה שבכוונתה למכור 20% ממניות Pinnacle Foods. בלקסטון תמכור גם 20% מרשת המלונות La Quinta Holdings.