חברת המזון אסם דיווחה הבוקר על תוצאותיה ברבעון השלישי. מחזור המכירות ברבעון השלישי של שנת 2014 הסתכם בכ-1.128 מיליארד שקל לעומת כ-1.08 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 4.2% .
מחזור המכירות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2014 הסתכם בכ-3.22 מיליארד שקל לעומת כ-3.15 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 2.2%.
מכירות הרבעון השלישי הושפעו לטובה מעיתוי חגי תשרי שחלו השנה ברובם ברבעון הרביעי לעומת שנה קודמת שבהן חלו החגים ברבעון השלישי, ובכך התאפשרו השנה יותר ימי מכירה בתקופה שלקראת החגים.
הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון השלישי גדל בכ-2.5% והסתכם בכ-474 מיליון שקל לעומת כ-463 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי של אסם לפני הכנסות והוצאות חד פעמיות בשלושת חודשי הרבעון השלישי הסתכם בכ-144.4 מיליון שקל לעומת כ-142.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 1.6%. שיעור הרווחיות התפעולית (לפני הכנסות והוצאות אחרות) ברבעון השלישי, כאחוז מהמחזור, ירד מרמה של 13.1% לרמה של 12.8%.
בשורה התחתונה דיווחה אסם כי הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-299.7 מיליון שקל לעומת כ-286 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 4.8%. הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-102 מיליון שקל לעומת כ-101.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 0.7% .
באסם מציינים כי הגידול ברווח הנקי, בתשעת החודשים הראשונים של השנה, הושג הודות לשיפור ברווח התפעולי וכן כתוצאה מירידה משמעותית בהוצאות המימון. "שיפורים אלה ברווח הם בעיקר תוצאות מדיניות הקבוצה בשנים האחרונות הבאה לידי ביטוי בהרחבת הפעילות תוך החדרה מתמדת של מוצרי נסטלה, חדירה לתחומי פעילות חדשים בארץ ובחו"ל, השקת מוצרים חדשים וזאת בנוסף לתהליכי מיזוג והתייעלות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.