פערי המחירים בין ישראל לעולם נחשפים - שוב. מדבקה שהונחה על אריזת משחת שיניים של חברת "קולגייט" בישרה ללקוחות במרכול בתל אביב כי המוצר נמכר ב"הנחת ענק". צרכן ערני הצליח להבחין כי מדבקת המבצע נועדה לכסות את המחיר שבו נמכר המוצר באנגליה: בעוד שבארץ עומד מחירו על 14.90 שקלים, בממלכה הבריטית הוא עולה פאונד אחד בלבד - כלומר בארץ המחיר גבוה פי 2.5 לעומת אנגליה.
מדבקת ה"מבצע" עוררה את זעמם של לקוחות המרכול. "זו בדיחה. התרגלנו שהמחירים של המוצרים בארץ יקרים בהשוואה ליתר העולם, אבל לכסות את זה במדבקה שאומרת שהמוצר נמכר במבצע ענק זו כבר חוצפה של ממש", הם אמרו בשיחה עם חדשות 2 Online.
ברשת המרכולים "הצרכנייה" שבסניפה צולמה התמונה התנערו מאחריות למדבקה האמורה וגלגלו את האשמה לפתחם של משווקי המוצר. "חברת הצרכנייה אינה אחראית לנראות המוצר והדבקת המדבקות על ידי החברה המשווקת. המוצר הורד מהמדף עד לבירור מקיף מול המשווקים", נמסר מהרשת.
בחברה המשווקת, "איינשטיין צור יבוא יצוא וסחר בינ"ל בע"מ" טענו מנגד כי מי שאחראי על המחיר שבו נמכר המוצר לצרכן היא רשת המרכולים. "חברת איינשטיין עוסקת בייבוא מקביל. החברה מוכרת את מוצריה במחיר זול יותר מהיבואן המקורי של הפרטי, אחרת אין לה זכות קיום".
עוד נמסר כי "חברתנו מוכרת את המוצרים למפיצים סיטונאיים שמוכרים את המוצר לקמוענאים. לצערנו, אין לנו שליטה על המחיר בו נמכר הצרכן את המוצר. לעניין המוצר הספציפי אנו מוכרים מוצרים במטבע מקומי ובשביל לא להטעות את הצרכן העדפנו להסתיר מחירו בפאונדים".
בתחילת החודש שעבר עלתה שוב סוגיית יוקר המחייה לראש סדר היום הציבורי בחסות "מחאת המילקי", שהוצתה על רקע הבדלי מחירי מעדני החלב בין ישראל לגרמניה. "המבצע" במרכול התל אביבי מספק תזכורת נוספת לפערי המחירים המקוממים שהצרכנים בישראל נאלצים להתמודד עמם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.