נעילה שלילית בוול סטריט; מניית אפל צללה 3.3%

המכירות ב"בלאק פריידיי" וב-3 הימים שלאחריו נפלו ב-11% לעומת המכירות בתקופה זו אשתקד ■ הנפט עלה היום ב-4.5% אל מעבר ל-69 דולר לחבית ■ בכיר בפד: למחירי הנפט לא תהיה השפעה על מועד העלאת הריבית

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בירידות, ברקע למגמה שלילית ששלטה במסחר באירופה, נתונים מאכזבים לגבי מכירות ה"בלאק פריידיי" בסוף השבוע וקריסת שוק הסחורות בהובלת "הזהב השחור". בזירת המאקרו פורסם מדד מנהלי הרכש, שלא עמד בצפי.

ביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט בשעה 20:00 (שעון ישראל) לרגל חג ההודיה, כאשר המדדים המובילים סגרו במגמה מעורבת.

מיליוני אמריקאים נהרו לחנויות ב"בלאק פריידיי" - יום השישי שבו מתקיים חג ההודיה ומסמל את פתיחת עונת המכירות בארה"ב - והזרימו מיליארדרי דולרים לכלכלה. אולם למעשה, לפי נתונים שפרסם היום הממשל, המכירות במהלך ארבעת הימים האחרונים ירדו ב-11% לרמה של 50.9 מיליארד דולר, לעומת המכירות אשתקד שעמדו על 57.4 מיליארד דולר. נציין כי היום מתקיים יום המכירות האינטרנטי המכונה "סייבר מנדיי".

הנפט עצר היום מעט מצניחתו, ועלה ב-4.5% אל מעל ל-69 דולר לחבית, לאחר שמחירו הגיע לשפל שלא נראה מאז 2010, כאשר משבר החוב בגוש האירו החל להחריף. מאז ההחלטה המפתיעה של קרטל הנפט אופ"ק שלא לחתוך את תפוקת הנפט, מחירי הזהב השחור קרסו בכ-10% והשלימו קריסה של יותר מ-40% מאז חודש יוני.

הציפיות בשוק בנוגע להעלאה של הריבית בארה"ב באמצע 2015 "סבירות", כך אמר היום ראש שלוחת הפד בניו יורק, וויליאם דדלי. זאת, לדבריו, חרף הצניחה במחיר הנפט.

גרף: זה מה שצניחת הנפט תעשה לכלכלות בעולם

תחזית דרמטית: מחיר הנפט יצנח ל-40 דולר לחבית

בזירת המאקרו פורסם היום מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור, שהצביע על קריאה של 54.8 נק' בנובמבר, לעומת הקריאה המקדימה שעמדה על 54.7 נק'. התחזיות הצביעו על קריאה של 57.9 נקודות.

מניות במוקד

מניית אפל במוקד, לאחר פרסום תחזית של UBS לפיה החברה תמכור ב-2015 24 מיליון מכשירי Apple Watch, פחות מתחזיות קודמות.

בעקבות טירוף קניות ה"בלאק פריידיי", וה"סייבר מנדיי" שמתקיים היום, מניות הקמעונאות ריכזו עניין. נציין את וול-מארט , טארגט , בסט-ביי , אמזון ואי.ביי. .