בריטניה צפויה להפוך למדינה הראשונה בעולם שבה הוצאות הפרסום בדיגיטל עוקפות את שאר הענפים ומחזיקות נתח של יותר מ-50% - כך עולה מהערכות שפרסמה חברת Group M, זרוע רכש המדיה המובילה של תאגיד הפרסום WPP, לפיהן הוצאות הפרסום יגיעו בשנה הבאה ל-24.6 מיליארד דולר.
על-פי ההערכות, ההוצאות בדיגיטל צפויות לרשום צמיחה של 12.7% מ-2014 ולהגיע ל-12.5 מיליארד דולר, מה שיקנה להם נתח של 51.2% מכלל שוק הפרסום הבריטי.
בריטניה היא כאמור חוד החנית בכל מה שקשור לפרסום דיגיטלי, כשאחריה נמצאות שבדיה (עם נתח של 47% משוק הפרסום), דנמרק (43%), אוסטרליה (42%) ונורבגיה (40%).
אדם סמית, מנהל העתידנות ב-Group M, אמר ל"גארדיאן" כי האובססיה של הבריטים לגאדג'טים ולקניות אונליין מביאה בעקבותיה את המפרסמים לדיגיטל.
על-פי נתוני החברה, התחום הצומח ביותר בפרסום באינטרנט יהיה הדיספליי, עם עלייה של 20% בשנה הבאה לכדי 4.2 מיליארד דולר, מתוכם 39% מהמובייל.
הצמיחה של הדיגיטל תגיע בעיקר על חשבון העיתונים (ירידה צפויה של 8.7%) והמגזינים (ירידה צפויה של 11.7%). שאר הענפים ממשיכים להתחזק, וחלקם אף להפתיע.
כך למשל הרדיו, שרשם ירידה של כ-3% בהוצאות הפרסום ב-2013, צפוי לסיים את השנה הנוכחית עם 612 מיליון דולר ועלייה של 7.8%. ב-2015 העלייה צפויה להמשיך אך בקצב נמוך יותר של 3.8%.
היקף הפרסום בטלוויזיה ממשיך לעלות, אך עם קצב צמיחה יורד - מ-7.3% ב-2013 ל-3.2% בשנה הבאה.
אבל אולי השינוי המפתיע ביותר מגיע דווקא מצד הקולנוע. בעוד שב-2013 נרשמה התרסקות בהיקפי הפרסום באקרנים של 15.2%, השנה צופים ב-Group M להתאוששות בבריטניה עם עלייה של 3.6%, ובשנה הבאה הפרסום בקולנוע צפוי לרשום את העלייה השנייה הכי גבוהה (אחרי הדיגיטל) עם צמיחה של 6.9%. עם זאת, עדיין מדובר בענף הפרסום עם היקף ההוצאות הנמוך ביותר שצפוי להגיע ב-2015 ל-242 מיליון דולר.
פרסום דיגיטלי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.