חתרן בלתי נלאה

נתניהו, אתה חתרת יותר מכולם תחת הממשלה

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

שלום מר נתניהו, מדבר כאן אזרח המדינה, זה שהחלטת לשלוח אותו עוד פעם לקלפי, פחות משנתיים אחרי שכבר הייתי שם, הטלתי פתק, ראיתי איך אתה מקים ממשלה וחשבתי שעכשיו נוכל להירגע לארבע שנים. אבל אתה החלטת אחרת. למה? יש לך הרבה סיבות, למרבה הצער אף אחת מהן לא מספיק טובה בשביל בחירות על כל מה שכרוך בהן. לפיד כזה, לפיד אחר - הכל טוב ויפה, בחלקו אפילו נכון, ברור שמנהיג יש עתיד עשה גם שגיאות וטעויות, אבל אף אחת מהן לא מצדיקה את פירוק הממשלה.

לפיד איים?

אתה טוען, באמצעות שליחיך ומקורביך, שלפיד כל הזמן איים. אני רוצה לומר לך שני דברים בענין הזה. ראשית, זה לא מדויק. מה שלפיד עשה זה לדרוש בתוקף מילוי התחיבויות שאת חלקן גם אתה נתת. על פי דבריך שלך, אין בכך כל רע. אתה טוען תמיד שאתה עושה למען הציבור את הדברים שהתחייבת עליהם. גם לפיד נוהג כך, וגם כל השאר. אז מה אתה אומר, שלך מותר ולהם אסור? שלמפלגות אחרות אסור להיאבק על הדברים שעליהם התחייבו לבוחר? שכאשר הם עושים זאת אז "ככה אי אפשר לעבוד"?

חוק המע"מ, למשל. אין לי צל של מושג אם החוק טוב או רע. אתה אומר שהוא רע מאוד, ששווה ללכת לבחירות עליו. אבל ככל שאני יודע ומבין, אתה הצבעת בשבילו בקריאה ראשונה. אז מה קרה? חזרת בך? אתה חושב היום שהוא כבר לא טוב? למה? כי החלטת שהדבר הכי טוב למדינה, לביטחונה וכלכלתה זה בחירות?

החוק נגד הלאום

אבל בוא נעזוב את הדברים האלה. אתה לא יכול לטפול את אשמת הבחירות על אף אחד אחר. אתה לא יכול לטעון שאחרים חתרו תחת הממשלה, כי אתה חתרת יותר מכולם. עשית זאת עם חוק הלאום המטופש, המיותר, המגוחך. תקעת לגלגלי עגלת הקואליציה חוק רק כדי למלכד אותה. הדבר הזה שעשית הוא ההוכחה הניצחת שרצית ללכת לבחירות.

ואם זה לא הספיק, באה ה"שיחה" שלך עם יאיר לפיד. העמדת בפניו חמישה תנאים שכבר היו במערכות אמצעי התקשורת. חמישה תנאים שנועדו לא להצלת הממשלה, אלא לצורכי בחירות. חכה, חכה, נתניהו - חמשת התנאים האלה עוד יחזרו אליך במערכת הבחירות כבומרנג.

דרוש מנהיג, לא שרלטן

אני מקווה שלא יהיה צורך שהציבור ידיח אותך. אני מאוד מקווה שמפלגתך תעשה זאת. כי הפעם עברת כל גבול. במקום לתת שני מיליארד לביטחון ולרווחה, בחרת להוציא אותם למען מטרות מפלגתיות ואישיות. נקווה שבראשות הממשלה הבאה יעמוד אדם שהוא מנהיג ולא שרלטן.